Vooruitblik zaterdag  8 april

Op zaterdag 8 april speelt alleen Nieuwerkerk D1 nog een zaalwedstrijd! En dat is een prachtig affiche! Nieuwerkerk D1 speelt de halve finale om het kampioenschap van Nederland. We zijn trots dat we daar weer tussen staan met een ploeg van onze club. De halve finale wordt gespeeld in Wageningen en is tegen MIA D1 uit Amersfoort. We hopen op veel supporters uit Nieuwerkerk zaterdagochtend in Wageningen. Daar lijkt het wel op! Er zijn al twee bussen geboekt!

11.00u MIA D1 – Nieuwerkerk D1
Sporthal het Binnenveld, Marijkeweg 23 in Wageningen

Na het mooie kampioenschap in de D-hoofdklasse en de prachtige kwartfinale in een bomvolle Kleine Vink staat Nieuwerkerk D1 meer dan terecht in de halve finale. De ploeg hoort bij de vier beste teams van Nederland en dat is al een prestatie van formaat! Maar de fanatieke spelers en coaches willen natuurlijk meer! Een plek in de finale op 15 april in Ridderkerk. Dat staat er zaterdag op het spel.

Tegenstander in de halve finale is het Amersfoortse MIA D1. Die spelen een uitstekend seizoen. Op het veld kampioen met 12 uit 6 en in de zaal ook kampioen met 22 punten uit 12 wedstrijden. Op 11 maart leed MIA pas haar eerste (en enige) nederlaag van dit seizoen (8-7 bij SKF). Verder werden de wedstrijden allemaal overtuigend gewonnen. Wat te denken van de 21-12 zege op Dalto D1 in de kampioenswedstrijd 18 maart (ja inderdaad, Dalto D1 is ook halve finalist nu). Ook in de kwartfinale maakte MIA indruk door Unitas D1 met maar liefst 17-4 te verslaan. Kortom, een zeer sterke tegenstander voor Nieuwerkerk D1 zaterdag.

Maar dat is Nieuwerkerk D1 natuurlijk zelf ook! De ploeg zette na een mooi zaalseizoen ook een overtuigende zege neer op Groen Geel in de kwartfinale. Nieuwerkerk moet dus wel aan de bak in Wageningen! De ploeg moet natuurlijk ook weer genieten van het spelen van zo’n wedstrijd! We hopen dat er net als vorig jaar bij Nieuwerkerk 1 en B1 weer heel veel blauw zwart publiek aanwezig is in de sporthal van Wageningen. We weten hoe dat mooie CKV spandoek moet worden opgehangen! Blauwe shirts aan en juichen maar! Tot in Wageningen!

Voor de thuisblijvers is er een livestream

Stichting Jarige Job
De D1 en B1 steunen tijdens het spelen van de NK playoffs Stichting Jarige Job. Er zijn al veel donaties gedaan, waarvoor veel dank!
Wilt u naast de D1 ook deze stichting nog supporten dan kan dat nog!
Dit kan via de QR code:
Tijdens de wedstrijd van de D1 was de link overbelast, dus hierbij nogmaals de informatie om te doneren.