Vooruitblik zaterdag 7 september

Selectie Nieuwerkerk trapt zaterdag af tegen de selectie van Vitesse

Op een naar verwachting zonnig sportpark Kleine Vink begint de selectie van CKV Nieuwerkerk aanstaande zaterdag aan het korfbalseizoen 2024/2025. De ploegen van coaches Mark van den Brink, Martijn Reym en Ronald Verbeek spelen zaterdag tegen Vitesse 1 en 2 uit Barendrecht. Wat kunnen we verwachten? We hopen zaterdag op deze eerste competitiedag veel supporters te mogen verwelkomen.

De selectie van CKV Nieuwerkerk begon drie weken geleden aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Een aantal “nieuwe” gezichten in de groep. Zo keerden Koen Collée, Kirsten en Annick van der Kooij terug op het oude nest na een avontuur bij KCC. Ook Fenna Mol kwam over van KCC. Uit de junioren van Nieuwerkerk stroomden Kas van den Heuvel, Bas van Schaik, Ilvi de Ruiter en Robin Bal in. Met die acht nieuwe mensen en 14 spelers uit de groep van vorig jaar is de selectie op trainingsweekend geweest bij Wageningen. Daar werden wedstrijden gespeeld tegen Wageningen, Oost Arnhem en Unitas. Een week later mocht de selectie aantreden op de open dag van PKC en afgelopen dinsdag de laatste oefenwedstrijd in een nat Hardinxveld. Nu zaterdag voor het eggie tegen Vitesse.

14.00u Nieuwerkerk 2 – Vitesse 2
De middag start met een duel tussen Nieuwerkerk 2 en Vitesse 2 in de Reserve Hoofdklasse. Nieuwerkerk 2 redde het in juni van dit jaar niet in de Reserve Ereklasse en speelt nu dus een treetje lager. Daar komt de ploeg van Mark van den Brink in actie tegen Vitesse 2, Kinderdijk 2 en KCC 3. Over zes wedstrijden is de kampioen al bekend en die kampioen speelt in mei 2025 dan in de Reserve Ereklasse.
Nieuwerkerk 2 is op een aantal plekken gewijzigd ten opzichte van vorig seizoen. Een aantal talentvolle junioren die in juni nog de halve finale in de Hoofdklasse speelden, hebben hun plekje bemachtigd. Dat zal toch even wennen worden in de senioren. In verschillende samenstellingen had Nieuwerkerk 2 een zware voorbereidingen, maar werden er zeker prima wedstrijden gespeeld en ook goede resultaten gehaald. Afgelopen dinsdag liep het even niet zo als gehoopt tegen HKC 2, maar bij PKC 2 stond de ploeg kort voor tijd nog op een voorsprong. Belangrijk voor Nieuwerkerk 2 wordt zaterdag om wat makkelijker aan de doelpunten te komen. Er zijn genoeg spelers in de ploeg die daarvoor kunnen zorgen!

15.30u Nieuwerkerk 1 – Vitesse 1
Ook Nieuwerkerk 1 kende een pittige voorbereiding. De laatste drie oefenwedstrijden waren tegen ploegen die in de zaal in de Korfbal League uitkomen. Van Unitas werd gewonnen, tegen PKC kon Nieuwerkerk lang prima meekomen en tegen HKC was de ploeg dinsdag kansloos. Tel daarbij op een gelijkspel tegen Oost Arnhem en een nipte 19-18 nederlaag tegen Wageningen, dan is de conclusie dat het zwaar en leerzaam is geweest. Nu is het zaterdag natuurlijk hopen dat de ploeg profijt zal hebben van de zware voorbereiding. Ook Nieuwerkerk 1 redde het een paar maanden geleden niet in de Ereklasse. 6 Punten waren niet voldoende voor handhaving. In de Hoofdklasse speelt het team van Reym en Verbeek tegen Vitesse, Kinderdijk en De Meervogels. Ook hier zal de kampioen over zes weken bekend zijn en dat is tevens de promovendus naar de Ereklasse van mei 2025.

Ook Nieuwerkerk 1 kent wat nieuwe gezichten door het vertrek van Kenneth de Ronde en Tessa van Dijk. Met wat nieuwe spelers is het altijd weer even zoeken. En we zijn dan ook benieuwd hoe de ouverture tegen het Vitesse van coach Remco den Otter zal zijn. Grote kans dat dit een leuke en spannende wedstrijd gaat worden! Met hopelijk veel publiek! Tot dan!

De Livestream van deze wedstrijd is zaterdag hier te volgen: