Vooruitblik zaterdag 4 mei

Midden in de mei vakantie speelt onze selectie zaterdag twee belangrijke wedstrijden. Om half 1 speelt Nieuwerkerk 2 bij Avanti in Pijnacker. Deze wedstrijd is rond 14u afgelopen. Dan is het 25 minuten rijden naar De Lier. Daar speelt om 15.00u Nieuwerkerk 1 de uitwedstrijd bij Valto. Lees hieronder de vooruitblik op beide wedstrijden. We hopen op veel publiek!

De jeugdteams zijn zaterdag allemaal vrij.

15.00u Valto 1 – Nieuwerkerk 1
Sportpark De Zwet, Veilingweg 18 in De Lier

Ons vlaggenschip neemt het zaterdagmiddag om 3 uur in De Lier op tegen Valto 1. Een belangrijke wedstrijd in de strijd om “promotie” naar de Ereklasse in september 2024. In deze kleine poule plaatsen de nummers 1 en 2 zich daarvoor. Nieuwerkerk staat na speelronde 1, net als DeetosSnel, op 2 punten. KOAG verloor van Nieuwerkerk (18-16) en Valto verloor van DeetosSnel (22-12) en deze teams hebben dus nog geen punten. Nieuwerkerk zou dus zaterdag op 4 punten kunnen komen van Valto.

Nieuwerkerk en Valto kennen elkaar van het afgelopen zaalseizoen. Daarin presteerde Valto goed en eindigde het team op de 2e plek met 17 punten (achter kampioen DeetosSnel). In twee ontmoetingen met Nieuwerkerk wist Valto echter niet te winnen. In Nieuwerkerk werd het op 25 november 18-18 en op 3 februari won Nieuwerkerk met 17-20 bij Valto. Toch bleek ook uit die laatste wedstrijd wel dat beide teams goed aan elkaar gewaagd zijn. Zo stond Valto toen met rust nog op een 9-6 voorsprong.

Op voorsprong stond Valto twee weken geleden ook. Uit bij DeetosSnel speelde Valto een goede eerste helft en leidde het bij rust met 7-8. In de tweede helft was DeetosSnel de betere en kwam Valto nog maar vier keer tot scoren. Valto heeft een ruime selectie van 6 heren en 6 dames en beschikt over veel scorend vermogen aan beide kanten. Nieuwerkerk zal verdedigend bij de les moeten zijn om Valto van scoren af te kunnen houden. In aanvallend opzicht zal Nieuwerkerk een hoger percentage moeten halen dan in de wedstrijd tegen KOAG.

We verwachten wederom een spannende ontmoeting tussen Valto en Nieuwerkerk. We hopen dat er, ondanks de vakantie, toch veel blauw/zwart publiek afreist naar De Lier! Tot dan!

12.30u Avanti 2 – Nieuwerkerk 2
Sportpark De Groene Wijdte, Sportlaan 1 in Pijnacker

Nieuwerkerk 2 speelt zaterdag (in de grijze shirts) tegen Avanti 2. Avanti 2 kennen we nog van de zaal. In de zaal werd Avanti 2 kampioen en promoveerde de ploeg naar de Reserve Korbal Leauge 2. Een mooie prestatie. In de twee wedstrijden tegen Nieuwerkerk 2 (de nummer 2 in de zaal) wist Avanti 2 ook twee keer te winnen, al was het de laatste ontmoeting in Pijnacker langer spannend.

Zaterdag dus een veldwedstrijd. Nieuwerkerk 2 begon deze korte competitie met een 16-16 gelijkspel tegen KCC 3. Een onnodige puntendeling, omdat Nieuwerkerk 2 in de slotfase een ruime voorsprong te makkelijk weggaf. Avanti 2 begon de veldcompetitie twee weken geleden met een 10-7 nederlaag bij Die Haghe 2. Dat was ook verrassend. Beide teams gaan dus zaterdag op zoek naar de eerste overwinning. Doel van beide teams zal plek 1 of 2 zijn om zo in september in de Reserve Ereklasse te kunnen starten. Later op de middag speelt KCC 3 thuis tegen Die Haghe 2.

Nieuwerkerk A1 is vrij

De ploeg van Nathan en Bob komt zaterdag 11 mei in actie uit bij TOP in Sassenheim. Zaterdag 4 mei spelen Unitas en TOP wel tegen elkaar in Harderwijk. Nieuwerkerk A1 is de competitie goed begonnen met zeges op zaal halve finalist Unitas A1 en zaalfinalist Fortuna A1 en staat dus aan kop van de ranglijst.

Nieuwerkerk B1 is vrij

Nieuwerkerk B1 speelt ook zaterdag 11 mei pas weer. Dan staat de topper tegen PKC in Papendrecht op het programma. Dit weekend geen wedstrijden in deze poule, waar Nieuwerkerk B1 na twee wedstrijden op 3 punten staat en PKC op 4.

Nieuwerkerk C1 is vrij

Ook geen wedstrijd voor Nieuwerkerk C1, dat pas 11 mei weer speelt. Nieuwerkerk C1 heeft pas 1 veldwedstrijd gespeeld (verloren van Albatros) en speelt daarom 11 en 14 mei. Op 11 mei uit naar koploper Refleks C1 (3 punten).

Nieuwerkerk D1 is vrij

Nederlands kampioen Nieuwerkerk D1 komt pas donderdag 16 mei weer in actie. Dan staat de uitwedstrijd bij Albatros D1 (halve finalist zaal) op het programma. Albatros D1 heeft al twee wedstrijden gewonnen in deze poule. Nieuwerkerk staat na 1 wedstrijd op 2 punten. Een belangrijke wedstrijd dus 16 mei!