Vooruitblik zaterdag 14 januari

Op de tweede zaterdag van 2023 komen onze selectieteams weer in actie! Belangrijke wedstrijden ook gelijk weer! Leuk is natuurlijk dat onze selectie vanaf 17.00u thuis speelt in de Kleine Vink. Een mooi moment om elkaar weer te zien in het nieuwe jaar. Nieuwerkerk 2 eerst tegen Oranje Wit 2 en daarna de hele belangrijke wedstrijd tussen Nieuwerkerk 1 en De Meeuwen 1. We hopen op jullie steun.

Ook de jeugdteams spelen weer belangrijke wedstrijden in de Hoofdklasse.

Nieuwerkerk D1 ontvangt in de D-hoofdklasse Rust Roest D1 uit Eindhoven. Deze wedstrijd in de Kleine Vink begint om 12u. Nieuwerkerk D1 is koploper met 10 punten uit 5 wedstrijden. Rust Roest heeft 1 punt uit 5 wedstrijden. Dat punt werd behaald in de Brabantse derby tegen Tilburg (11-11). Verder verloor Rust Roest van PKC (4-12), Albatros (35-3), HKC (2-30) en Oranje Wit (14-10). De uitslagen tegen PKC en Oranje Wit zijn zeker niet slecht. Dat moet Nieuwerkerk D1 scherp maken!

Nieuwerkerk C1 start 2023 met een uitwedstrijd bij DeetosSnel in Dordrecht. Een wedstrijd om de derde plek. Beide teams hebben 6 uit 5 na nederlagen tegen PKC en ONDO. DeetosSnel scoort meer dan Nieuwerkerk (52 om 38) maar laat er ook meer door (55 om 29). Op doelsaldo staat Nieuwerkerk C1 dus op de derde plek nu. Wordt spannend in Dordrecht zaterdag 11.00u

Nieuwerkerk B1 speelt ook bij DeetosSnel in Dordrecht. Zij spelen om 12.10u na de C1. Leuk dat de teams elkaar kunnen aanmoedigen. Nieuwerkerk B1 is de nummer 2 met 8 punten en DeetosSnel is de nummer 3 met 6 punten. Als DeetosSnel B1 wat wil, dan is het zaterdag hun kans! DeetosSnel won van TOP, Maassluis en KCR. Er werd verloren van PKC en Valto. Nieuwerkerk B1 verloor alleen van PKC en heeft 18 februari al in de agenda omcirkeld. Tot die tijd moet de ploeg blijven winnen.

Nieuwerkerk A1 speelt zaterdag een hele belangrijke thuiswedstrijd. Om 14.00u komt Vriendenschaar A1 op bezoek en Nieuwerkerk A1 moet die wedstrijd winnen. Zo simpel is het. Door de nederlaag bij KCC op 24 december moet Nieuwerkerk van Vriendenschaar winnen om zo op 4 punten te komen. Zaterdag is het ook KCC – ONDO en wellicht staan de drie teams zaterdagavond met elkaar op 4 punten. Geen excuses voor zaterdag tegen Vriendenschaar. Vriendenschaar pakte de dag voor kerst wel heel knap de eerste punten tegen ONDO (25-22).

17.00u Nieuwerkerk 2 – Oranje Wit 2

Nieuwerkerk 2 is na vier speelrondes in de Reserve Hoofdklasse de trotse gedeelde koploper, samen met PKC 3, TOP 2 en GKV 2. 6 punten uit vier duels. Nieuwerkerk verloor van PKC, TOP verloor van GKV, GKV verloor van Nieuwerkerk en PKC verloor van SKF. Een leuke poule! En het team van coach Jasper Marck doet het goed! De 19-20 zege bij GKV 2 op 17 december was erg knap! Terecht ook.

Zaterdag speelt het tweede tegen Oranje Wit 2 uit Dordrecht. Dit team heeft na vier wedstrijden nog geen punten. Nederlagen tegen TOP (15-18), PKC (25-17), GKV (22-24) en Avanti (20-19). Elke keer zat Oranje Wit 2 dus wel in de buurt. Het wordt zaterdag dus echt geen makkie voor Nieuwerkerk 2. We hopen op veel publiek in de Kleine Vink voor Nieuwerkerk 2 vanaf 17.00u.

19.00u Nieuwerkerk 1 – De Meeuwen 1

Om 19.00u een kraker in de Hoofdklasse! Nieuwerkerk 1 met 3 punten de nummer 5. De Meeuwen met 0 punten de nummer 8. Nieuwerkerk kan hele goede zaken doen door de Meeuwen en wellicht ook Pernix zaterdag op een achterstand van 5 punten te zetten. We hopen dan ook op een kolkende Kleine Vink met veel publiek!

De Meeuwen speelde vier wedstrijden. Thuis werd er verloren van ODIK (23-26) en GKV (15-23). Uit ging De Meeuwen onderuit bij DOS (26-13) en Avanti (26-19). Best wel flinke uitslagen dus tegen ploegen uit de top 4. De Meeuwen zal zaterdag heel graag de eerste punten willen pakken in Nieuwerkerk.

Nieuwerkerk eindigde 2022 met een uitstekende eerste helft in Gorinchem. Uit bij GKV stond Nieuwerkerk heel knap op voorsprong. In de tweede helft zakte Nieuwerkerk helaas behoorlijk in, waardoor GKV met (te) ruime cijfers kon winnen. De coaches Tims en Beuk waren erg te spreken over de eerste helft en zullen daar graag op willen voortborduren. Er werd de afgelopen week geoefend tegen VEO en Oranje u19. We hopen dat het team er klaar voor is.

We hopen ook op veel publiek zodat we er net als tegen Pernix een mooie avond van kunnen maken met elkaar in de Kleine Vink. Tot dan!
Mocht je niet naar de Kleine Vink kunnen komen, kijk dan op onze livestream!