Vooruitblik halve finale Nieuwerkerk A1

Zaterdag 15 juni wordt een prachtige dag bij CKV Nieuwerkerk op de Kleine Vink. De club organiseert maar liefst vier halve finales in de jeugd-hoofdklasse. Drie halve finales heeft het KNKV toebedeeld aan CKV Nieuwerkerk (de D, C en B). De laatste halve finale heeft Nieuwerkerk A1 helemaal zelf verdiend! Door kampioen te worden in hun hoofdklasse poule mag Nieuwerkerk A1 het op eigen veld opnemen tegen Nederlands kampioen zaalkorfbal DVO A1! Deze kraker begint om 15.30u op de Kleine Vink en we roepen alle Nieuwerkerkse supporters op om onze A1 te steunen!

Halve finales D, C en B-jeugd vanaf 10.30 uur.

Deze halve finales zijn te volgen via onze livestream

Het KNKV heeft de organisaties van drie halve finales om het landskampioenschap in handen van CKV Nieuwerkerk gelegd. Daardoor is het zaterdag 15 juni de hele dag een drukke bedoeling met ongetwijfeld veel publiek van alle clubs. Alle teams proberen zich te plaatsen voor de finales die op zaterdag 22 juni in Driebergen worden gespeeld. Deze mooie dag begint om 10.30u met de halve finale tussen Albatros D1 en Dalto D1. De volgende wedstrijd gaat om 12.00u tussen PKC C1 en TOP C1 uit Sassenheim. De PKC supporters en Dalto supporters zien we terug bij de halve finale tussen PKC B1 en Dalto B1 om 13:30u. En daarna is het om 15:30u de beurt aan CKV Nieuwerkerk A1.

15.30 uur Nieuwerkerk A1 – DVO A1

De livestream voor deze wedstrijd

CKV Nieuwerkerk A1 speelt een fantastisch veldseizoen. In september en oktober 2023 plaatste de ploeg zich als tweede, achter PKC A1, voor de kampioenspoule in 2024. In de kampioenspoule van vier moest Nieuwerkerk A1 het opnemen tegen zaalfinalist Fortuna A1, halve finalist uit de zaal Unitas A1 en TOP A1 uit Sassenheim. Het succesverhaal is bekend. Nieuwerkerk A1 won drie keer op rij en won in de returnronde nogmaals van Fortuna en Unitas. Kampioen met 10 punten uit zes wedstrijden. Een unieke prestatie voor CKV Nieuwerkerk in de junioren hoofdklasse. Zeven jaar geleden speelde Nieuwerkerk A1 overigens al wel een keer de veldfinale, door zich als nummer 2 uit de poule te plaatsen. Die finale was op het terrein van DVO…..

Door het kampioenschap speelt Nieuwerkerk A1 haar halve finale thuis tegen de nummer 2 uit de andere poule. Bij Nieuwerkerk werd Fortuna A1 uiteindelijk 2e in de poule. Zij spelen hun halve finale zaterdag uit bij KZ A1 in Koog aan de Zaan.

A1

Nieuwerkerk A1 treft een loodzware tegenstander in DVO A1 uit Bennekom. DVO A1 werd twee maanden geleden nog Nederlands zaalkampioen in Ahoy. DVO won in de verlenging met 20-19 van Fortuna A1 mede dankzij een ontketende Merel v.d. Brink (7 treffers). Daarna speelde DVO A1 in de kampioenspoule op het veld tegen PKC, KZ en Valto. Het was lang spannend in deze poule. DVO stond voor de laatste speelronde op de 3e plek. Maar in de laatste minuut tegen PKC A1 afgelopen zaterdag schoot Sem Hooijer zijn ploeg naar de 2e plek en dus naar de halve finale. DVO A1 haalde uiteindelijk 8 punten door twee keer gelijk te spelen en 1 keer te verliezen. Zo treft Nieuwerkerk dus een goede ploeg met veel ervaring in het spelen van dit soort play-off wedstrijden. DVO A1 stond vorig jaar immers ook al in Ahoy.

De coaches van Nieuwerkerk A1 (Bob v.d. Weide en Nathan Marck) hebben ook ervaring met het coachen van dit soort wedstrijden. Twee jaar geleden haalden zij met Nieuwerkerk B1 twee keer de finale in de Hoofdklasse. In de zaal ging de finale tussen Nieuwerkerk B1 en DVO B1. DVO B1 won toen met 14-19 in Wageningen. Veel van de spelers die toen in actie kwamen zien we zaterdag weer in het veld als junior. Zo speelden bij DVO B1 destijds de dames Famke, Merel en Esmee en de jongens Julian en Simon. Bij Nieuwerkerk waren Alexander, Maurits, Ilvi, Isabel, India en Cato ook van de partij. Wie toen ook meededen bij Nieuwerkerk waren aanvoerster Britt Laan en Renske Dijkshoorn. Beide meiden zitten zaterdag langs de kant vanwege langdurige knieblessures. Zo sneu voor deze meiden en knap dat jullie zo positief blijven! Ook Raph van de Burgt deed toen mee bij Nieuwerkerk B1. Hij speelt nu zaterdag de halve finale met PKC B1.

Zaterdag dus een tegenstander van formaat. Maar Nieuwerkerk A1 mag er zelf ook zijn! Het is de A1 ploeg met de meeste goals en de meeste punten in de A-hoofdklasse. Ook afgelopen zaterdag werd de lastige uitwedstrijd bij Unitas met 14-16 gewonnen. De ploeg is op het juiste moment in vorm geraakt en wil nu dolgraag naar de finale. Spelers en coaches weten dat het dan zaterdag top moet zijn! Net zoals de support van al het Nieuwerkerk publiek. De A1 heeft jullie zaterdag nodig, dus be there!

We wensen de spelers en coaches van de A1 heel veel plezier en succes zaterdag in hun halve finale!