JTC / PR

Veel mooie resultaten op de dag voor Kerst!

De dag voor kerst werd er nog gekorfbald! Zoals aangekondigd enkele belangrijke wedstrijden voor onze jeugdselectieteams. Over het algemeen werd er heel goed gepresteerd.
Nu hebben we echt allemaal even lekker korfbalvakantie. We wensen jullie allemaal fijne dagen. En onze talenten die deze vakantie nog in actie komen op de Challenge: veel succes!
We zien elkaar natuurlijk op het CKV schottoernooi op zaterdag 31 december in de Kleine Vink!

Nieuwerkerk D1 verraste zaterdag vriend en vijand door concurrent en favoriet Albatros D1 met maar liefst 16-8 te verslaan. Al drie keer had de ploeg van Eva en Ronald dit seizoen haar meerdere moeten erkennen in Albatros D1. Zaterdag was het anders. Nieuwerkerk D1 was lekker fel en raakte niet in de war van de achterstanden bij 0-1, 1-2, 2-3 en 3-4. Op 5-4 de eerste Nieuwerkerkse voorsprong en daarna onder aanmoediging van het vele publiek in de Kleine Vink naar een 9-6 voorsprong bij rust. In de tweede helft was het nog overtuigender. Albatros scoorde nog een strafworp, maar Nieuwerkerk schoot uit alle hoeken raak en pakte een 16-7 voorsprong! In de slotminuut wederom een strafworp voor Albatros D1 en de eindstand 16-8. Heel knap gedaan van de D1 die nu drie punten voor staan op Albatros en 1 punt voorsprong op PKC D1 hebben. In januari volgen alweer wedstrijden tegen PKC en Albatros.
Voor de D1 speelde ook Nieuwerkerk D5 een thuiswedstrijd. Zij ontvingen Valto D4. Een leuke wedstrijd die Nieuwerkerk D5 uiteindelijk won met 8-7. De eerste overwinning van dit zaalseizoen voor de D5. Leuk en goed gedaan!
Nieuwerkerk C1 speelde ook thuis en wilde graag weer winnen na twee nederlagen op rij. In de eerste helft weinig goals tegen HKC C1 en een 2-2 ruststand. In de tweede helft stelde de ploeg van coaches Arjan en Bas orde op zaken. Aanvallend veel beter en verdediging goed. Eindstand 9-3 en nu 6 punten uit 5 duels. Een prima derde plek. In 2023 lekker zo doorgaan C1!
Nieuwerkerk B1 ontving thuis Valto B1. Valto B1 stond onderaan en miste ook nog eens veel spelers zaterdag. Het werd dan ook geen wedstrijd. Met frivool spel pakte Nieuwerkerk B1 een 12-0 voorsprong. Daarna een mindere fase voor de rust waardoor de ruststand 13-3 werd. In de tweede helft hield Nieuwerkerk B1 “de nul”. Zelf scoorde de ploeg van Bob (en de zieke Nathan) nog eens dertien goals. Eindstand dus 26-3. PKC won heel dik van Albatros en het lijkt er op dat de nummers 1 en 2 van deze poule wel vast staan. Of kan DeetosSnel B1 14 januari in Dordrecht verrassen tegen Nieuwerkerk B1?
Nieuwerkerk A1 ging helaas met 24-22 onderuit bij KCC. Een flinke domper. De ploeg moet in 2023 echt uit een ander vaatje gaan tappen om die zwaarbevochten plek in de A-hoofdklasse te kunnen behouden. Het was een spannende wedstrijd in Capelle die lang gelijk op ging. Bij rust was de stand 11-11. In de tweede helft pakte Nieuwerkerk A1 steeds een voorsprong van twee punten, maar de ploeg kon niet uitlopen (12-14, 14-16, 16-18). Op 20-19 was daar de eerste voorsprong voor KCC. Na 22-20 kwam Nieuwerkerk A1 nog goed terug naar 22-22, maar in de slotfase wist KCC A1 knap met 24-22 te winnen. De volgende wedstrijd tegen Vriendenschaar A1 moet Nieuwerkerk winnen. En dan in de returnronde punten pakken tegen in ieder geval ONDO en KCC.
Fijne dagen allemaal namens CKV Nieuwerkerk!