(J)TC

Wedstrijden fluiten seizoen 2021 – 2022

C.K.V. Nieuwerkerk gaat de nieuwe veldcompetitie starten met 41 teams.

12 teams spelen wedstrijd korfbal en de overige teams spelen breedtekorfbal.
Wedstrijdkorfbal wordt (bijna) altijd gefloten door een neutrale scheidsrechter of jeugdwedstrijdleider.
De wedstrijden in breedtekorfbal door eigen leden. 4 keer per seizoen (1 x 1 e helft, 2x zaal en 1 x 2 e helft).

Bij het bestuur van C.K.V. (lees: technische commissie) is bekend, dat veel leden ontzettend veel voor de vereniging doen.
Maar hoe kan een wedstrijd gespeeld worden als er geen scheidsrechter of jeugdwedstrijdleider aanwezig is? Deze moeten toch echt worden gefloten.

Onlangs heeft de scheidsrechter commissie een lijst samengesteld van spelers die enkele wedstrijden gaan fluiten.
Ook A-junioren vanaf 17 jaar worden aangewezen.
Er wordt zo veel mogelijk rekening gehouden met spelers die een ploeg trainen of begeleiden.
Maar helemaal ontkomen is echt niet altijd mogelijk!
Het zal toch voor ploegen sneu zijn, als er straks geen wedstrijden meer worden gespeeld
omdat………

Ook ouders, die korfbal ervaring hebben, zijn van harte welkom een wedstrijd te fluiten.
Toon je sportieve plicht! Mopper niet en ga fluiten als je bent aangewezen.
Voor informatie over nieuwe spelregels, wedstrijdduur etc. kun je altijd de website van C.K.V. Nieuwerkerk raadplegen.

Als je voor een vervanger hebt gezorgd, dit per mail doorgeven aan Leen Vogelaar.
Onderling ruilen is mogelijk!
Nog enkele spelregels die je erg belangrijk zijn n.l.
 15 minuten van te voren aanwezig zijn en melden bij de veldwacht of coach/begeleider van het team, waar je voor bent aangewezen.
 Zelf een fluitje, bloknootje en pen meenemen!
 Fluiten in sportkleding. Komt bij kinderen geloofwaardiger over.

Veel succes toegewenst en maak er een leuk en sportief seizoen van.

De TC/Scheidsrechter commissie C.K.V. Nieuwerkerk.

Bron afbeelding: archief