JTC

Trainersstaf A1 seizoen 22/23 bekend

Na de geweldige prestatie van A1 afgelopen zaterdag waar een uitstekend zaalseizoen werd afgerond met promotie naar de Hoofdklasse is er meer goed nieuws te melden over A1: het trainersduo voor komend seizoen dat onze jeugdige talenten gaat begeleiden is inmiddels bekend.

Allereerst is de JTC verheugd te kunnen melden dat succescoach Stephan Ligtmans de samenwerking met Nieuwerkerk heeft verlengd. De 28-jarige Dordtenaar heeft het enorm naar zijn zin bij de vereniging. Met zijn gedrevenheid, enthousiasme en korfbalinzicht is hij een belangrijke kracht in het huidige succes van de A1.

Het komende seizoen zal Stephan samen met Sharlynn van Genderen het trainingsduo vormen. Sharlynn is een bekend gezicht in de regio binnen het (jeugd)korfbal en stelt zich hieronder voor.

Ik ben Sharlynn van Genderen en ben 31 jaar. Mijn korfbalcarrière is ooit begonnen in Dordrecht bij Regenboog. Vanaf mijn zesde ben ik in Barendrecht gaan wonen en gaan korfballen bij Vitesse. Hier heb ik alle jeugdploegen doorlopen en ben de laatste jaren actief geweest in de selectie. Drie jaar geleden ben ik gestopt met korfballen en ben ik mij meer gaan richten op het coachen. Vanaf mijn vijftiende geef ik al trainen bij Vitesse. In die afgelopen 15 jaar heb ik aan veel verschillende ploegen trainen gegeven, van de jongste kinderen tot de senioren. Vier jaar geleden ben ik de KT3 cursus gaan volgen om mezelf verder te kunnen ontwikkelen. Naast trainen geven en coachen heb ik de afgelopen jaren in de TC gezeten en in de activiteiten commissie.

Drie jaar geleden heb ik voor het eerst een uitstapje gemaakt naar Sporting Delta C1. Het was super leuk en leerzaam om in de keuken te kijken bij een andere vereniging. Na dat jaar ben ik toch weer terug gekeerd naar Vitesse om de A1, die overgangsklasse speelt, te coachen en te trainen.

Daarnaast heb ik twee jaar RTC Rotterdam -15 gecoacht. In de zomervakantie ben ik tegenwoordig een week op pad om de korfbalsport te promoten via Tour de camping.

Overdag werk ik in de gesloten jeugdzorg op een woongroep en werk ik als zelfstandig kindercoach. Hier richt ik me voornamelijk op de sociale ontwikkeling van kinderen tussen de 3 en 12 jaar.

Tijdens het coachen heb ik altijd erg leuke wedstrijden tegen Nieuwerkerk gespeeld. Waarna de wens is ontstaan graag zelf nog een keer bij Nieuwerkerk aan de slag te gaan als coach. Ik ervaar Nieuwerkerk als een warme club met een goede ambitie waar ik graag onderdeel van wil uitmaken. Na een aantal gesprekken ben ik dan ook blij om bij Nieuwerkerk aan de slag te gaan. Ik verwacht de komende jaren mooie stappen te kunnen gaan zetten met de A1 van Nieuwerkerk.

De JTC wenst Sharlynn en Stephan heel veel plezier en succes!