JTC

Trainersopleiding krijgt vervolg met KT2

Na de succesvolle trainersclinic van afgelopen november komt er nu een vervolg met het aanbieden van de cursus Korfbaltrainer 2 (KT2). Jeugdtrainers (vanaf 15 jaar) die hier interesse in hebben kunnen zich nu opgeven.

De basis van de KT2 cursus zijn de vier inzichten over trainerschap: structureren, stimuleren, individuele aandacht en regie overdragen. Er wordt gewerkt met oefengroepen, beeldmateriaal en er is ruimte voor het geven van feedback aan medecursisten. Alle opdrachten voer je uit binnen je eigen praktijkomgeving, het team dat jij traint. De cursus bestaat uit vier bijeenkomsten en wordt in Nieuwerkerk gehouden. Tussen iedere bijeenkomst zit minimaal zes weken. In de tussenliggende periode ga je de opgedane kennis in praktijk brengen.

“Het was geweldig om te zien hoe afgelopen november een grote groep enthousiaste trainers met de kinderen aan de slag ging. Die eerste clinic was wat ons betreft dan ook een mooi startpunt die we graag een vervolg willen geven.”, aldus Frank van Rootselaar, voorzitter van de JTC.

Heb je als jeugdtrainer interesse in de KT2 opleiding, laat het weten via jtc@ckvnieuwerkerk.nl en wellicht treffen we elkaar bij de volgende gelegenheid.

Met sportieve groet,
De JTC