Streamen jeugdwedstrijden

Beste leden en ouders van jeugdleden,

Het blijven voor ons als clubmensen natuurlijk barre tijden! We kunnen niet genoeg benadrukken hoe we met z’n allen snakken naar een heerlijke zonnige middag met elkaar op de Kleine Vink.
Nog even doorzetten en dan hopen we dat het in september van dit jaar toch weer zover is.

Tot die tijd staat CKV Nieuwerkerk absoluut niet stil. Op de achtergrond gebeurt er dagelijks van alles om de vereniging draaiende te houden. Chapeau voor alle vrijwilligers die zich, ook in deze gekke tijden, blijven inzetten voor onze club!

Zo is daar bijvoorbeeld onze fantastische Jeugd Technische Commissie (JTC). Die zijn werkelijk waar dagelijks bezig om van alles te regelen voor onze jeugd. Trainingen, onderlinge wedstrijden, clinics. Een hele klus elke week maar weer, maar we zijn ontzettend blij met jullie.

Natuurlijk willen ouders van onze jeugdleden graag kijken op zaterdag naar hun kids als zij een onderlinge oefenwedstrijd spelen. Maar dat blijft voorlopig helaas niet toegestaan. Tot onze tevredenheid is het tijdens trainingen en wedstrijden niet superdruk achter het hek, maar we blijven hier wel uw aandacht voor vragen. Laat uw oudere kids zoveel mogelijk zelf op de fiets komen en zet de kleinere kids alleen even af en kom ze weer halen. Publiek op het complex is sowieso niet toegestaan, maar ook achter het hek zien wij het liever niet.

Om een ieder tegemoet te komen hierin is de CKV Club van 50 in actie gekomen! Deze Club heeft het mogelijk gemaakt dat CKV Nieuwerkerk een supersnelle glasvezel-internet verbinding kon aanleggen. Ook is er een speciale breedbeeldcamera aangeschaft, die zonder bediening de hal of veld 1 in beeld kan brengen. Op deze manier kunnen alle wedstrijden die in onze hal of op veld 1 worden gespeeld, worden gestreamd op YouTube zodat iedereen thuis kan kijken (zie de foto bij deze mail als voorbeeld).

Veel dank ook aan onze livestream crew die dit allemaal weer heeft geregeld!

We hebben hierbij uiteraard ook rekening gehouden met het privacy-aspect. Door het uitzenden van de wedstrijden zijn er beelden op YouTube te zien. Praktisch gaan we dit als volgt oplossen. De stream is alleen te zien via een link die wij zullen mailen naar onze leden en wordt dus niet openbaar gemaakt op bijvoorbeeld onze website of social media. De stream is alleen live en daarna niet terug te zien op YouTube. Juridisch biedt de AVG ook een aanknopingspunt om in deze tijden van Corona de beelden te streamen zonder dat een ieder daar toestemming voor geeft. Artikel 6.1 sub f van de AVG noemt het “gerechtvaardigd belang”. Hierbij moeten we als club een afweging maken tussen het belang van de privacy enerzijds en het belang van het uitzenden van de wedstrijden anderzijds. In de huidige uitzonderlijke situatie is aanvaard dat het belang van het uitzenden van de wedstrijden (vanwege het feit dat ouders niet bij hun kinderen kunnen kijken) een gerechtvaardigde reden is om de jeugdwedstrijden te streamen. Zodra er weer publiek aanwezig mag zijn, moeten wij als club deze belangenafweging opnieuw maken.

Mochten er toch leden of ouders zijn, die ondanks bovenstaande, problemen hebben met het streamen van de wedstrijden, neem dan contact op met het bestuur via: secretariaat@ckvnieuwerkerk.nl

Mochten er mensen enthousiast zijn geworden over de Club van 50 door dit prachtige initiatief, mail dan naar clubvan50@ckvnieuwerkerk.nl voor meer informatie!

Fijne vakantie!

Bestuur CKV Nieuwerkerk