SC

Scheidsrechters Nieuwerkerk behalen belangrijk doel

Inmiddels zijn 11 competitieronden gespeeld, maar in de 10e ronde bereikten de scheidsrechters een belangrijke mijlpaal voor de vereniging: het aantal van 81 gefloten wedstrijden werd gepasseerd, en dat is voldoende voor alle Nieuwerkerk-teams die wedstrijdkorfbal spelen om volgend zaalseizoen zonder punten in mindering te beginnen.

Jordy

Petje af voor deze, eigenlijk te kleine, groep die week in week uit buiten Nieuwerkerk wedstrijden leidt, sommigen zelfs meer dan 1 per zaterdag. Een hartelijk dank dus aan Frank, Jordy, Jelmer, Ronald, René, Sander, Matthijs en Marlise !! En natuurlijk ook aan alle ‘inval’-scheidsrechters die wedstrijden in de Kleine Vink leiden omdat er vanuit de bond geen scheidsrechter is aangewezen en de jurytafels die ook punten opleveren.

Jelmer

We hebben nog wel een uitdaging te gaan om ook helemaal boetevrij te blijven. Daarvoor moeten er in totaal 131 wedstrijden gefloten worden, echt onwaarschijnlijk veel. Te veel voor zo’n beperkte groep, maar de heren en dame doen er alles aan om de boete voor de vereniging zo klein mogelijk te houden. Echt mensen met een blauw-zwart hart !

Frank

Wie we ook moeten bedanken is Nars Schram, die al enkele jaren echt heel veel wedstrijden fluit bij de jeugd bij Nieuwerkerk thuis. Iedereen die regelmatig op zaterdagmorgen aanwezig is op het veld of in de Kleine Vink kent hem wel. Regelmatig ‘doet’ hij 3 wedstrijden op een ochtend/middag. Helaas is Nars afgelopen zaterdag behoorlijk geblesseerd geraakt (meniscus) en zal een paar maanden moeten toekijken. Iets wat hij niet graag doet en hij heeft ons gezegd dat hij vooral het fluiten zal missen, omdat hij dat zo graag doet ! Nars, vanaf deze plek heel veel sterkte en succes gewenst bij het herstel en de revalidatie !

Nu Nars uitvalt zullen er meer wedstrijden door onze overige leden moeten worden gefloten. We gaan er natuurlijk vanuit dat als er een beroep op je wordt gedaan, je daaraan ook gehoor zal geven. Nars is vastbesloten weer te herstellen en het fluiten weer op te pakken, maar tot die tijd hopen en verwachten we dat ieder zijn steentje bijdraagt !

De scheidsrechterscommissie.