JTC / PR

RONDE 2 VAN ONZE JEUGD IN DE ZAAL

Ronde 2 van de zaalcompetitie! Hoe ging het dit meer keer onze jeugd? 25 jeugdwedstrijden dit keer. Daarvan werden er maar liefst 17 gewonnen! 1 wedstrijd eindigde in een gelijkspel en 7 keer verloor Nieuwerkerk helaas. Lees hieronder hoe het ging!

Lijkt het jou leuk om dit stukje af en toe te schrijven op een zondag of maandag? Mail dan naar pr@ckvnieuwerkerk.nl . Verstand van korfbal is niet nodig. Je hoeft alleen de uitslagen te checken!

F-pupillen

De door Open Maatwerk gesponsorde F-teams hadden woensdag en vrijdag weer hard getraind! Dat was te zien bij de eerste helft van de F3 tegen Korbis F2. Een hele ruime voorsprong van 9-0. De tweede helft ging gelijk op. Het eindigde met 11-2 voor de F3. De eerste punten in de zaal zijn binnen! Ook de F1 speelde een hele goede eerste helft. Tegen Excelsior F1 stond het 13-3 met rust. Het derde kwart kwam Excelsior terug tot 13-10. Eindstand 19-13 en de F1 staat na twee wedstrijden bovenaan (met 37 goals!). De F2 was zaterdag vrij. De F4, vorige week nog gewonnen, verloor zaterdag met 12-2 van OZC F3. En als laatste de F5. In hun eerste wedstrijd wonnen ze met 5-11 van Thor F2.

E-pupillen

De E-teams van sponsors Buro Bouwfysica en Eye for Growth gingen er weer tegenaan zaterdag. Alle tien de E-teams kwamen in actie! Helaas verloor de E1 voor de tweede week op rij. Fortuna E1 begon goed en pakte een 0-4 voorsprong. Nieuwerkerk kwam nog terug tot 6-6, maar uiteindelijk won Fortuna E1 met 9-13. De E2 speelde voor de tweede keer gelijk. Dit keer met 3-3 thuis tegen RWA E1. Spannend was het! De eerste overwinning bij de E was voor de E3. Uit bij KCC E2 werd er met 5-7 gewonnen in de eerste wedstrijd van de E3. De E4 won in een leuke wedstrijd uit bij KOAG E3 met 5-10. Goed gedaan! Twee overwinningen op rij voor de E4. Ook Nieuwerkerk E5 won voor de tweede week op rij. Dit keer uit bij Korbis E3 met maar liefst 1-17! Wat een mooie uitslag!

Nieuwerkerk E6 won thuis met 6-5 van Vitesse E2. Een spannende wedstrijd. De eerste overwinning in de nieuwe trainingspakken van sponsor Jan Verbeek Advies en dus naar de MCDonalds met de sponsor! De E7 is ook lekker bezig. Na de grote zege van vorige week werd ook de tweede wedstrijd gewonnen. 11-3 thuis tegen Olympia E2.

Nieuwerkerk E8 speelde uit bij OZC E2 en won met maar liefst 1-20! Leuk na de nipte nederlaag van vorige week. De E9 won vorige week nog, maar dit keer een 7-4 nederlaag uit bij Nexus E1. Als laatste de E10. Vorige week verloren, maar nu uit bij RWA E5 met 2-4 gewonnen! Leuk!

D-teams

De 5 D-teams van Nieuwerkerk wachten nog altijd op hun nieuwe sponsorshirts van de nieuwe sponsor! Maar dat mocht de pret niet drukken bij de D1. In de eerste thuiswedstrijd in de Hoofdklasse werd HKC met 11-4 verslagen na een 8-3 voorsprong bij rust. Ook de D2 begon goed aan het zaalseizoen. Thuis tegen Vitesse D1 werd het 12-6, mooie uitslag! Jammer dat de D2 pas in 2023 weer in actie komt. De D3 had een mindere start. Uit bij Weidevogels werd helaas met 10-0 verloren. Volgende week beter! De D4 won wel, net als vorige week. Nu werd het 7-5 tegen Ten Donck D1. Als laatste de D5. Hun eerste wedstrijd en helaas verloren. 8-6 uit bij OZC D2.

C-teams

De 5 door Visser Elektrotechniek gesponsorde C-teams mochten zaterdag ook weer aan de bak. C3 en C4 waren helaas vrij zaterdag. De C1 won voor de tweede week op rij in de Hoofdklasse. Dit keer met 8-2 tegen Vitesse C1. Mooie uitslag!

Van de coach van de C2 kregen we dit korte verslag (dank je wel!):

De C2 ging gehavend (afwezigen vanwege Corona en een gebroken pols) richting Den Haag voor de uitwedstrijd tegen KVS C1. Het werd een wedstrijd waarin KVS duidelijk een maatje te groot was, letterlijk en figuurlijk. Waar de C2 vorige week tegen PKC het beste in zichzelf naar boven perste, was de eerste helft tegen KVS te matig qua inzet en beleving wat resulteerde in een 10-4 achterstand bij rust. In de 2e helft ging dat gelukkig wat beter zodat de C2 in fases liet zien wat het zeker wel in huis heeft. De 19-9 nederlaag was fors, maar hierbij moet gezegd worden dat KVS ook wel een bizar schotpercentage liet  noteren. Aankomende weken staan wedstrijden tegen Maassluis C1 en IJsselvogels C1 op het programma, daarin moet een goed resultaat zeker mogelijk zijn mits de inzet en beleving op orde is.

De C5 won haar eerste wedstrijd van de zaal met 1-7 van Lynx C1. Een goede start van de C5!

B-teams

Dan onze drie INIZIO B-teams. Nieuwerkerk B1 speelde in de hoofdklasse thuis tegen Maassluis B1 (waarom vergeten zij toch altijd dat we allebei in het blauw/zwart spelen). Een goede wedstrijd van de B1 die met 27-14 werd gewonnen! 4 uit 2 voor de B1 en scorend lekker bezig. Volgende week al de topper uit bij PKC B1 (die nog meer hebben gescoord!).

De B2 en B3 waren zaterdag vrij, waardoor de B-teams nog altijd een 100% score hebben dit zaalseizoen.

A-teams

Tot slot onze JUMBO-junioren van Nieuwerkerk A2 en A1. Nieuwerkerk A1 stelt momenteel teleur! Ook de uitwedstrijd bij DSC in Eindhoven ging verloren, dit keer met 16-15. We weten niks van het scoreverloop, maar weten wel dat er volgende week tegen ONDO echt gewonnen moet worden. De A2 doet het beter. Uit bij PKC A4 wonnen zij ook hun tweede zaalwedstrijd: 6-13.