JTC

Play-offs senioren

Naast al het play-off geweld bij de jeugd (zie Zaterdag 9 april Play-offs voor de jeugd – CKV Nieuwerkerk ) worden er ook nog play-offs gespeeld door de seniorenteams van Nieuwerkerk.
Nieuwerkerk 3 speelt tegen Achilles 2 voor handhaving in de Reserve 1e klasse en Nieuwerkerk 2 kan zich nog plaatsen voor de nieuwe Reserve Tussenklasse. Dan moet LDODK 3 verslagen worden.

Zaterdag 9 april 19.00u Kleine Vink Nieuwerkerk 2 – LDODK 3
Nieuwerkerk 2 werd in de kleine zaalpoule tweede achter kampioen Wageningen 2. Het team van Tom v.d. Burgt won uit bij Unitas, thuis van DSC en speelde gelijk tegen Unitas in de slotseconde. De 26-26 van Bart Huijser leverde Nieuwerkerk 2 de tweede plek op in de poule. Daardoor speelt het tweede nu de play-offs tegen de nummer 3 uit de andere kleine poule. Dat is LDODK 3 uit het hoge noorden. In een poule met Tempo 2, Blauw Wit(A) 3 en GKV 2 werd LDODK 3 derde met 8 punten. Net zoveel als Tempo en BW, maar op onderling resultaat werd LDODK 3 derde. GKV 2 haalde overigens nul punten in deze poule en dat zegt wel wat over de kwaliteiten van de andere teams. LDODK 3 won twee keer met ruime cijfers van GKV 2.
Nieuwerkerk speelt twee duels tegen LDODK en de winnaar van de tweestrijd plaatst zich dus voor de nieuwe Reserve Tussenklasse. Volgende week 16 april (op de dag van de Ahoy finale) speelt Nieuwerkerk 2 de uitwedstrijd bij LDODK in Gorredijk. We hopen op veel publiek voor ons tweede zaterdagavond in de Kleine Vink. Na de play-offs duels van de jeugd kan je mooi afsluiten met een gezellige avond in de Kleine Vink!

Update 10 april
De eerste klap is een een daalder waard! Nieuwerkerk 2 heeft met 22-18 gewonnen van LDODK!

Zaterdag de return in het Friese.
Succes 2!
Zaterdag 9 april 13.15u Achilles 2 – Nieuwerkerk 3
Nieuwerkerk 3 speelde een teleurstellende zaalseizoen. In een poule met KZ 4, Die Haghe 2 en Refleks 2 werden geen punten gepakt. Er werd te weinig gescoord om aanspraak te kunnen maken op een overwinning. Een vierde plek dus en nu een duel met Achilles 2 om handhaving in de Reserve 1e klasse. Achilles 2 werd met 6 punten derde in een poule met VEO 2, Excelsior 2 en DES 2. Zaterdag het eerste duel om handhaving in Den Haag. Volgende week
Update 10 april
Helaas een duidelijke nederlaag van het 3e tegen Achilles 2: 18-12
Toch moet je nooit opgeven! Zaterdag nog een keer volle bak en hopelijk dan wel compleet!

16 april om 13.30u in de Kleine Vink. Succes 3!