CKV Nieuwerkerk

Zaterdag 11 september was het dan zover de eerste veld competitiewedstrijd tegen Oranje Wit A1 uit Dordrecht.

Ik kan jullie vertellen dat er zeer veel tijd in het wedstrijd-plan was gestoken , heel veel film analyse , data van de spelers, info uit de oefenwedstrijd ( toernooi bij Oranje wit ) niets was aan het toeval overgelaten.

Last minute overleg tussen Lion en Stephan appen bellen en eindeloos overleggen, het hoort er allemaal bij.

Stephan zijn motto is dan ook ,, geen overwinning zonder strijdplan ,,

Ook aan de eettafel in huize Ligtmans was het heel de week het gesprek van de dag , de kans was daar en er moesten punten worden gepakt.

De spelers van CKV Nieuwerkerk A1 waren op scherp gezet en het plan en de doestellingen waren helder.

De start van de eerste helft was niet echt goed, er zat er hier en daar best wel spanning op de spelers van CKV Nieuwerkerk A1 , maar er was vertrouwen en terecht gingen we dan ook de rust in met een 2-5 voorsprong.

Snel de analyse blaadjes afronden van de eerste helft en meegeven voor de peptalk in de rust.

Afronding moest beter, de schoten moesten dichterbij de korf genomen worden en op het juiste moment, de rebound was dik voor elkaar en verdedigend zat het goed.

De tweede helft was een beduidend beter niveau ,ondanks de spelers wissels van Oranje Wit en een andere verdedigingsvorm bleef Nieuwerkerk A1 het spel domineren, schoten waren veel beter verzorgd , en de aanvallen  hadden veel overtuiging , met nog steeds de geweldige rebound kracht van Nieuwerkerk A1

Dit alles bracht CKV Nieuwerkerk A1 de verdiende overwinning  met een eindstand van 7-16

Zeker vermeldingswaardig de reserves op de bank die het filmen en de score lijsten bijhielden, zeer belangrijk werk , zonder data geen goed strijdplan en dus ook geen overwinning , goed om te zien dat zij ook zeer meeleefde met het spelverloop

Met de team spirit van Nieuwerkerk A1 zit het wel goed , de wil om te winnen en er alles aan doen was zichtbaar en hoorbaar, prima hou dit vol en laat van je horen als je bepaalde zaken niet snapt of je denkt dat het anders moet.

Respecteer elkaars mening en opvattingen en blijf positief en open ,dan gaan jullie zeker nog punten pakken en leuke sportieve momenten beleven.

De eerste klap is een daalder waard , Trainers, Coaches, technische staf , spelers en reserves en iedereen die Nieuwerkerk A1 een warm hard toedraagt gefeliciteerd met dit succes.