TC

Ook Jason de Smit keer terug op oude nest

De TC is blij om te kunnen melden dat met de 20-jarige Jason de Smit wederom een oud gediende terugkeert in het blauw zwart van Nieuwerkerk.

De boomlange en sterke Jason verliet Nieuwerkerk 6 jaar geleden voor een korfbalavontuur bij Fortuna in Delft. Daar speelde hij met succes in de B1 en behaalde hij onder meer een kruisfinale en een Nederlands kampioenschap. In de junioren en senioren ontwikkelde Jason zich verder als korfballer. Vanwege de liefde maakte hij ook nog een kleine uitstap naar de selectie van KZ (het blauw zwart bleef toch trekken ;-)) Al snel speelde hij echter weer bij Fortuna in het derde.

Nu gaat Jason voor zijn kans in de selectie van Nieuwerkerk. Zelf zegt hij daar het volgende over:

Destijds ben ik bij Nieuwerkerk vertrokken om me verder te ontwikkelen. Voor zowel het spelen bij Fortuna, als bij KZ, heb ik veel moeten reizen. Volgend jaar hoop ik af te studeren voor HBO bedrijfskunde. Spelen bij Nieuwerkerk past daarbij goed in het plaatje. Ik heb heel veel zin om samen met de nieuwe groep voor de selectie te bouwen aan een hecht team en met elkaar toe te werken naar mooie prestaties in de toekomst.

We heten Jason van harte welkom en wensen hem veel succes in het blauw zwart van CKV!

foto Peter van Dieren