Nieuwerkerk D1 naar finale!

Nieuwerkerk D1 heeft de finale om het Nederlands kampioenschap behaald! De ploeg van coaches Eva en Ronald won zaterdag in Wageningen de halve finale van MIA met 16-9! Een prestatie van formaat!
De finale wordt zaterdag 15 april gespeeld om 11:00 uur in sporthal De Wissel te Ridderkerk tegen KZ D1 uit Koog aan de Zaan.

Na de overwinning op Groen Geel in de kwartfinale maakte Nieuwerkerk D1 zich op voor de halve finale tegen MIA uit Amersfoort. MIA had een indrukwekkend zaalseizoen achter de rug en won in de kwartfinale met maar liefst 17-4. Nieuwerkerk zou Nieuwerkerk niet zijn als de club weer goed uitpakte voor deze halve finale. Met twee volle bussen naar Wageningen en ook met heel veel auto’s. Zo waren er ruim 200 supporters aanwezig in de prachtige sporthal van KV Wageningen. Wat een blauw zwart feest!
Op deze plek willen we KV Wageningen bedanken voor een perfecte organisatie. Ook dank aan het KNKV dat zij de wedstrijd tien minuten later lieten starten vanwege de vertraging van de CKV-bussen. Zo werd ook het oplopen en de halve finale voor de spelers van Nieuwerkerk D1 een onvergetelijke ervaring. Wageningen had ook een mooie livestream. Namens Nieuwerkerk gaf René te Witt commentaar:

De wedstrijd begon moeizaam. Uiteraard wat spanning aan beide kanten. MIA kwam bij 0-1 en 1-2 op voorsprong, maar steeds was het snel gelijk door Nieuwerkerk. Op 3-2 de eerste voorsprong voor Nieuwerkerk D1. MIA kwam weer op gelijke hoogte, maar direct daarna 4-3 voor Nieuwerkerk. Daarna een mindere fase van Nieuwerkerk. MIA kon drie keer op rij scoren en had daardoor een 4-6 voorsprong te pakken met nog drie minuten voor de rust. Die drie minuten voor rust werden cruciaal. Nieuwerkerk herpakte zich knap en kwam eerst door twee mooie schoten op 6-6. In de slotfase een slimme goal; 7-6 en daarna zelfs ook nog 8-6! Wat een comeback! De CKV supporters vierden al een groot feest.
De tweede helft begon met een snelle goal van MIA, 8-7. Direct gevolgd door de 9-7 van Nieuwerkerk. En daarna werd Nieuwerkerk D1 sterker en sterker. Via 10-7 werd het 11-7. Goal van MIA voor 11-8. Verdedigend stond Nieuwerkerk sterk en de ploeg maakte minder fouten met de passing. Nieuwerkerk D1 liep uit naar 14-8. De wedstrijd was gespeeld. Ontzettend knap gedaan. De wedstrijd eindigde met 16-9 voor Nieuwerkerk. Een 12-3 run dus na de 4-6 achterstand. Knap!
Na het laatste fluitsignaal een groot feest  op het veld samen met de supporters (op sokken). Mooie beelden en mooie vreugde voor de jonge talenten van CKV Nieuwerkerk! Wat een knappe prestatie!
Nieuwerkerk D1 plaatst zich met deze overwinning voor de finale op zaterdag 15 april in Ridderkerk. Deze finale is tegen KZ D1. Die wonnen hun halve finale met maar liefst 21-8 van Dalto D1.
CKV Nieuwerkerk kijkt uit naar deze finale en hoopt daar met nog meer supporters aanwezig te zijn!
De club feliciteert de spelers Demi, Jasmijn, Jonah, Lieke, Luuk, Puk, Roos, Rens, Rick, Sofia en Tim en hun coaches Eva en Ronald en wenst hen veel succes in de finale.