JTC

Nieuwerkerk B2 kampioen!

Met nog één wedstrijd voor de boeg heeft Nieuwerkerk B2 afgelopen zaterdag haar ongeslagen status waargemaakt en is zij definitief kampioen in de tweede klasse.

Na de nederlaag van Velocitas vorige week wist de B2 wat haar te doen stond. Bij winst uit bij Velocitas (en zelfs gelijkspel) was de voorsprong op de concurrentie onoverbrugbaar. Het tactisch plan werd uitstekend uitgevoerd waardoor Nieuwerkerk kon rusten met een 6-12 voorsprong.

In de tweede helft een compleet ander spelbeeld. Slechts 1 Nieuwerkerks doelpunt deed de uitslag licht vertekend in 10-13 eindigen. Wellicht dat de zenuwen de overhand kregen, zelf houden de spelers het op een zakelijk einde.

Met het kampioenschap verzekert Nieuwerkerk B2 zich van promotie naar de 1e klasse en voegt zij zich toe aan een select gezelschap van B2 teams uitkomend in deze klasse.