PR

Nieuwerkerk A1 wint topper van Fortuna A2

We schrijven zaterdag 12 maart 16:45 uur, belangrijke thuiswedstrijd tegen Fortuna A2.

Met in het achterhoofd nog de uitwedstrijd die jammerlijk met 1 doelpunt verschil was verloren, nu dan de revanche thuis.

De voorbereiding was weer als van ouds, coach Stephan had hier zoals gewoonlijk hier weer veel tijd ingestoken, diverse wedstrijden van Fortuna waren geanalyseerd. Een terdege tactisch strijdplan was opgesteld en besproken met mede begeleiders en de A1 teamleden.

Het was belangrijk om te winnen voor de stand en het nog steeds meedoen in de top van de competitie. En bovendien het zicht te behouden op mogelijk de play-offs.

De kleine Vink was weer eens goed gevuld met Nieuwerkerk supporters, wel effe lekker na al die Corona beperkingen.

Met Marlies achter de schotklok en Stephan en Masja voor de ploeg  konden we dan eindelijk beginnen.

De start van Nieuwerkerk was moeizaam, en al snel stonden we dan ook op een achterstand van 3-6.

Snel de Time-out aangevraagd en reageren op wat er beter moest. Met suc6, na een prima laatste stuk van de eerste helft wist Nieuwerkerk A1 de rust te bereiken met een 9-7 voorsprong. Het schot ging vallen en het vertrouwen groeide in de ploeg.

Het praatje in de rust: houden aan de afspraken, juiste kansen pakken, het aanvalstempo omhoog , volle druk blijven geven, meer dynamisch korfbal en vertrouwen hebben in het schot.

Start tweede helft, Nieuwerkerk A1 kon mee blijven scoren zodat Fortuna niet kon inlopen.

Fortuna wilde echt alles op alles zetten om de winst te pakken: internationals inbrengen,  selectie spelers van Fortuna A1 inbrengen, pinchhitters extra in de aanval. Kortom alles werd uit de kast getrokken om de zaak om te draaien.

Al deze Fortuna acties hadden wel iets van effect, maar de tactische reacties van de Nieuwerkerk coaches hadden ook zo hun effect waardoor zij de voorsprong van 2 doelpunten niet afstonden gedurende de gehele tweede helft. Nieuwerkerk A1 spelers toonden veerkracht en beschikten over de juiste instelling om alles voor elkaar over te hebben en voor de winst te strijden. Zichtbaar vermoeid maar conditioneel niet door het ijs gezakt klonk dan eindelijk het bevrijdende eindsignaal! De 23-20 de winst was binnen.

Stephan en de rest van de staf: graag de volgende keer gewoon snel scoren en afstand nemen! Dit soort  stresswedstrijden ga ik qua spanning niet trekken, maar gefeliciteerd met deze knappe overwinning!

Coaches het is maar weer eens bewezen ,, zonder plan geen overwinning ,, en zo wij thuis gekscherend zeggen ,, wie het eerste doelpunt maakt zal de wedstrijd niet winnen ,,

Nieuwerkerk A1 ga zo door , dan kan het nog een leuk slot van de competitie worden

Een enthousiaste Coach vader (met een gelukkig gezakte bloeddruk)