JTC

Nieuwerkerk A1 VS  Sporting Delta A1

Zaterdag 21 Mei 2022 was het dan zo ver, de zeer belangrijke thuiswedstrijd tegen Sporting Delta A1 uit Dordrecht.

Uit hadden we het in het begin lastig gehad bij het toen zeer fysiek spelende Sporting Delta A1, maar wisten nog wel met voldoende afstand te winnen van ze met 9-17.

De gehavende ploeg van de succes  coach Stephan en assistent coaches Masja en Jan de Bel hadden te maken met blessureleed: de enkel van Bas en de knie van Michelle en de blessure bij Marnix.

Vroeg in de week was dan ook al de beslissing genomen dat India (B1) in de Basis zal starten en ook de trainingen zou meedoen in het vak bij Eva.

Verder was het strijdplan helder, Sporting Delta A1 had 1 goede dame en 1 goede heer waar rekening mee gehouden moest worden. Dame op ruime afstand van de korf houden en dan het schot accepteren  met hooguit 4 tegen doelpunten.

De goed reboundende heer door de juiste positie onder de paal het zo moeilijk mogelijk maken en door vol er op te gaan het duel aangaan met je juiste timing.

De heren van Nieuwerkerk A1 hebben allemaal meer klasse en moesten top presteren individueel en als team.

Het gouden dames koppel Claudia en Ilvi moest ook gewoon weer hun beste spel laten zien, wat zij heel het seizoen hebben ten toon gesteld en meescoren natuurlijk.

Mika en Lars in de punt en de rebound en afwisselend in de aanval en verdediging, moesten relatief met hun klasse het verschil kunnen maken

Bas had rust gehad voor zijn enkel en begon in de basis, samen met Jonathan die nog kon teren op twee uitstekende rebound wedstrijden  in de play-offs

Maar zo als altijd kan ook een goed bedacht strijdplan wel eens aangepast moeten worden dus hadden we de beschikking over de reserves: Marnix, Daan (B1), Alexander (B1), Raph (B1), Britt (B1), Cato (B1) en Marinde (A2).

Eerste aanval:  Mika, Lars, Claudia en Ilvi

Eerste verdediging: Bas, Jonathan, India (B1) en Eva

Stephan had lichtelijk wat zenuwen voor aanvang van de wedstrijd. Het moest vandaag gebeuren, we mochten niet falen. Bij winst was de doelstelling handhaving in de Hoofdklasse een feit. Belangrijk dus, winnen vandaag!

Masja had geen last van zenuwen en was vol zelfvertrouwen wij gaan vandaag punten pakken Steef, Ook Jan had zijn witte voorspellingblaadje al afgegeven aan Stephan 22-14 geen vuiltje aan de lucht dus .

11:00 uur, start van de wedstrijd. We zagen een scherp uit de startblokken vertrokken Nieuwerkerk A1 op en top gemotiveerd om een snelle voorsprong te forceren.
En die voorsprong kwam er dan ook. 2x Mika en daarover heen 2x India, wat een wereldstart was dat.

India speelde een zeer goede eerste helft en een goede tweede helft! Prima gedaan, ik kon het niet zien dat jij een B1 speelster bent. Een goed aanpassingsvermogen, individuele vaardigheden en spelinzicht. Ik ben fan van je.

De eerste time-out voor Sporting Delta was dan ook heel vroeg in de eerste helft , maar kon de overwinning drang van Nieuwerkerk A1 niet stoppen.

Nieuwerkerk A1 gaf invulling aan het strijdplan en hadden er duidelijk veel zin in.

De spelers en speelsters lieten het beste van het spel zien en gingen dan ook de rust in met een 8-4 verdiende voorsprong.

Na de rust scoorde Sporting Delta en was de achterstand nog maar 3 punten , maar weg was de spanning Nieuwerkerk gaf nog wat extra gas en nam weer afstand op de tegenstander.

De coaching van de reserve bank was aan de overkant van het veld hoorbaar, Michelle gaf veel support aan Eva die volle bak moest verdedigen tegen de beste aanvallende dame van Sporting Delta A1.

Eva je heb bij mij een meer dan ruim voldoende geschoord ,alles gegeven en aan het einde van de tweede helft nog even de aanval over gelaten aan Cato die ook zeer verdienstelijk inviel, ik vond je onder de korf zeer sterk en je steun werk in de aanval meer dan goed.

Jonathan deed in de rebound wat hij heel het seizoen al goed doet ook in de verdediging speelde hij een beste wedstrijd. Bas was in de punt weer belangrijk en geduldig en pakte het juisten moment om zijn schot te lossen. Hij prikte weer een paar zeer belangrijke doelpunten op het juiste moment binnen. Goede korfbal-ontwikkeling en progressie gemaakt dit seizoen

Gelukkig na een lange tijd ook nog even mogen genieten van Marnix in de rebound: sprongkracht en ballen pakken, zag er weer goed uit man.

Claudia pakte weer veel en samen met Ilvi speelden de dames goed, zodat Lars en Mika lekker konden schieten en rebounden en de heren van de tegenstander zo nu en dan behoorlijk zoek speelde met hun in uit balletjes.

Mika onze Messi liet ons weer even volop genieten van zijn geliefde Fadeaway schot wat doel trof, weergaloos zeker door de straffe wind, well done.

1 minute voor tijd dan de time out voor Nieuwerkerk A1. Vieren met alle spelers dat de buit binnen was en de gestelde doelstelling voor 2022 behaald was!

Het weer was goed en de sfeer na de overwinning was nog beter.

Spelers en Speelsters, invallers en reserves, coaches en staf bedankt alles klopte weer vandaag.

Suc6 Coach Stephan en zijn assistent coaches flikken het weer

Enthousiaste coach vader Ron