Nathan Marck en Bob van der Weide terug naar Nieuwerkerk

Met heel veel genoegen kondigt CKV Nieuwerkerk de terugkeer van twee spelers aan. Met ingang van augustus sluiten Nathan Marck en Bob van der Weide aan bij de selectie van coaches Mady Tims en Chris Beuk. Een impuls voor deze groep qua kwaliteit en ervaring. En ook de terugkeer van twee mannen die eerder met veel plezier en succes al in de selectie van Nieuwerkerk speelden.

Bob (28 jaar) maakte in 2015 de overstap van KCC naar Nieuwerkerk. Hij maakte deel uit van een ijzersterke CKV-selectie en speelde in een succesvol Nieuwerkerk 2. Samen met Nathan werd hij met Nieuwerkerk 2 kampioen in de Reserve Hoofdklasse onder leiding van coach Edwin Visser. Zijn debuut in de basis van Nieuwerkerk 1 maakte Bob in oktober 2019 uit bij HKC. Bob is met zijn lengte en schotkracht een allround heer. Hij heeft een goed inzicht in het spel en is met zijn 28 jaar inmiddels een zeer ervaren heer te noemen.

Nathan (26 jaar) komt uit de opleiding van Korbis en maakte al vroeg de stap naar IJsselvogels. Na diverse successen in Moordrecht koos hij in 2016 voor de selectie van CKV Nieuwerkerk. Nathan maakte veel minuten in het sterke Nieuwerkerk 1 van die tijd. Ook pakte hij met Nieuwerkerk 2 dus de titel in de Reserve Hoofdklasse. Verdedigend was Marck destijds een van de betere in de selectie. En ook zijn karakter in het veld was een waardevolle toevoeging, toen al.

Beide heren hadden in 2020 de ambitie en de leeftijd om een vaste kracht in een eerste team te worden. Mede daarom kozen zij in de zomer van 2020 voor een stap naar SDO 1 in Kamerik. Daar ontmoetten zij hun oude coach Visser en voormalig teamgenote Rosanne Lansbergen. Hun teamgenoot bij Nieuwerkerk Kenneth de Ronde ging met hen mee naar Kamerik. En daar hebben ze drie leuke en succesvolle jaren gehad. De nieuwkomers uit Nieuwerkerk werden vaste waarden in Kamerik en speelden goed. Vorig jaar een prachtige promotie in de zaal en dit jaar laten ze zien wat ze kunnen in de hoofdklasse. SDO doet in de andere hoofdklasse poule goed mee en wist in de voorbereiding van het zaalseizoen nog ruim te winnen van Nieuwerkerk.

Bob en Nathan hebben de band met Nieuwerkerk gelukkig altijd behouden. Beide heren zijn namelijk met veel succes coaches van Nieuwerkerk B1. Dat doen ze met enorm veel passie en plezier. Vorig jaar behaalden zij twee keer de finale van het Nederlands kampioenschap en tweemaal een tweede plek. Ook dit seizoen zijn ze op koers voor de kruisfinales. Bob en Nathan zijn twee graag geziene mannen op onze club waar ze ook ontzettend goed passen. Sociaal maar ook heel fanatiek. Met hun kwaliteiten en ervaring voegen ze veel toe aan deze selectie van CKV Nieuwerkerk.

Een selectie waarin we volgend seizoen helaas François Ugen en Tim Nome niet meer terugzien. Beide heren hadden al eerder een (korfbal)stapje terug gedaan. Maar afgelopen zomer stonden ze er toen de club hen nodig had. Mede door hun inzet is Nieuwerkerk 2 al bijna zeker van handhaving in de Reserve Hoofdklasse. Het siert deze mannen dat zij vorig jaar hun club hebben geholpen. En het duo Ugen/Nome blijft ook nog steeds fijn om naar te kijken!

Met Nathan en Bob hebben we twee fantastische vervangers in huis gehaald! Welkom heren. We zijn er erg blij mee!

TC CKV Nieuwerkerk