JTC / PR

Nathan Marck en Bob v.d. Weide nieuwe coaches Nieuwerkerk A1

Met veel enthousiasme maakt CKV Nieuwerkerk de nieuwe coaches voor Nieuwerkerk A1 bekend. De komende twee seizoenen staan Nathan Marck en Bob van der Weide aan het roer bij de Nieuwerkerkse junioren. Nathan (26) en Bob (28) keren volgend seizoen ook als spelers terug bij Nieuwerkerk. Als coaches hebben zij de afgelopen twee seizoenen met veel succes de B1 geleid. Vanaf augustus gaan zij voor minimaal dezelfde successen met Nieuwerkerk A1.

Nathan en Bob spelen alweer enkele jaren in SDO 1. Toch kozen zij ervoor om in juli 2021 als trainers aan de slag te gaan met de jeugd van Nieuwerkerk B1. Een behoorlijke tijdsinvestering natuurlijk voor de mannen die twee avonden in de week in Kamerik moesten zijn en de twee andere avonden op de velden van Nieuwerkerk aan de slag gingen. Maar hun inzet betaalde zich dubbel en dwars terug in hun eerste seizoen. Nieuwerkerk B1 behaalde onder hun leiding tweemaal de finale om het Nederlands kampioenschap in de Hoofdklasse. In de zaal was DVO B1 te sterk en op het veld Fortuna. Ook dit seizoen streed de ploeg om de titel. In de kwartfinale was de latere kampioen Fortuna B1 helaas net te sterk. Op het veld lijken Bob en Nathan voor de eerste keer naast de playoffs te gaan grijpen. Wel staan zij bij hun afscheid als B1-coaches nog in de bekerfinale op 7 juni. Ze hebben dus nog altijd de kans om hun prachtige periode bij de B1 af te sluiten met een prijs.

Volgend jaar dus de junioren. Een bewuste keuze van de twee bevlogen coaches. Zij zien bij Nieuwerkerk veel talent rondlopen. Niet voor niks speelde de club in de twee seizoenen na Corona al drie jeugdfinales op het hoogste niveau en meerdere kwartfinales met ook C1 en D1. CKV Nieuwerkerk acteert met zowel de D1, C1, B1 als A1 op het hoogste niveau: de hoofdklasse. De club wil de komende jaren op al deze niveaus een rol van betekenis blijven spelen.

Samen met de nieuwe coaches Nathan en Bob wil Nieuwerkerk graag ook in de junioren een gooi doen naar de top. In 2017 stond Nieuwerkerk A1 voor het eerst en voorlopig ook gelijk voor het laatst in de finale van de A-hoofdklasse. Gelet op de prestaties van de B1 de afgelopen jaren is het reëel om met de A1 de komende twee jaar voor de plekken aan de bovenkant van de stand te gaan in plaats van alleen handhaving. Daarbij wordt ook gekeken naar versterking van buitenaf. Recent werd de komst van de talentvolle Jop Kuiper en Kas van den Heuvel al aangekondigd.

CKV Nieuwerkerk kijkt met veel vertrouwen uit naar het traject van minimaal twee seizoenen dat de club aangaat met Nathan en Bob. Ze hebben aangetoond spelers beter te maken en we rekenen er op dat dit ook in de junioren lukt. We zijn blij met hun aanstelling en wensen beide mannen veel succes!

CKV Nieuwerkerk