TC

Mady Tims nieuwe hoofdcoach CKV Nieuwerkerk

Het bestuur en de Technische Commissie van CKV Nieuwerkerk zijn erg blij de aanstelling van de nieuwe trainersstaf bekend te kunnen maken. Met ingang van augustus 2022 staat voormalig topkorfbalster Mady Tims aan het roer van de selectie. Tims neemt als nieuwe hoofdcoach haar vaste assistent Chris Beuk mee naar Nieuwerkerk. Ruben Datema geeft de nieuwe staf een gewenst Nieuwerkerks tintje. Afkomstig uit de jeugd van CKV gaat Ruben aan de slag als coach van Nieuwerkerk 2.

Mady Tims

Met Mady Tims (45) staat er bij Nieuwerkerk straks weer een korfbalicoon langs de lijn!
Het mannelijke boegbeeld van de sport (Leon Simons) wordt vervangen door het vrouwelijke boegbeeld. Daar is CKV Nieuwerkerk terecht trots op. Jarenlang speelde Mady in PKC 1 en Oranje en veroverde zij diverse titels. Haar afscheid van het topkorfbal was met een prachtige zege in Ahoy’ in 2015. Tims verraste in januari 2016 de gehele korfbalwereld door haar comeback als speelster aan te kondigen en wel bij CKV Nieuwerkerk. Anderhalf jaar kon het Nieuwerkerkse publiek genieten van Mady Tims in een blauw shirt. Ze promoveerde met Nieuwerkerk 1 naar de Hoofdklasse in maart 2017, haar laatste kunstje als speelster. In dat seizoen maakte Tims ook haar debuut als coach. Ze kreeg de leiding over Nieuwerkerk A1 en bereikte in haar eerste jaar de finale om het Nederlands kampioenschap veldkorfbal. Die wedstrijd ging helaas verloren, maar de toon was gezet. Mady Tims wist al snel dat ze heel ver wilde komen als korfbalcoach. Na haar afscheid als speelster en coach bij Nieuwerkerk ging Mady als hoofdcoach aan de slag bij Oranje Wit, HKV/Ons Eibernest en Movado. Het afgelopen seizoen was Mady coach van zowel ALO 1 als PKC B1. Ook heeft ze de afgelopen jaren diverse RTC-teams Rotterdam u13 en West u19 begeleid.

Mady kijkt uit naar haar terugkeer bij CKV Nieuwerkerk en gaat graag aan de slag met onze nieuwe selectie. We wensen haar alvast heel veel succes en zijn haar erkentelijk dat ze op dit, toch niet heel gemakkelijke moment, wel durft in te stappen!

Chris Beuk

Chris Beuk (53) is voor Nieuwerkerk wellicht onbekend, hij heeft echter een bak aan ervaring als trainer/coach. De afgelopen twee jaar was Chris coach van GKV 2 in Gorinchem, waar hij momenteel ook verantwoordelijk is voor GKV 1. Daarvoor werkte hij zowel bij Oranje Wit als bij HKV als assistent van Mady Tims. Die samenwerking is altijd goed bevallen en Mady sprak dan ook de wens uit om ook bij Nieuwerkerk met Chris samen te werken. Als coach heeft Beuk verder gewerkt bij Vitesse, Sagitta, DeetosSnel, DVS’69 en Movado. Naast GKV is hij dit seizoen ook samen met Jan de Jager coach van RTC u17 van Zuid West. Een echte korfballiefhebber hebben wij dus aangetrokken in de persoon van Chris. Binnenkort zullen we via de website Chris nader aan jullie voorstellen.

Ruben Datema

Ook Ruben Datema (33) behoeft weinig introductie. Jarenlang speelde hij zelf in de selectie van CKV Nieuwerkerk en was hij een vaste kracht in het eerste. Ruben vond de liefde in Dordrecht en vroeg zijn vrouw ten huwelijk op de middenlijn van sporthal de Kleine Vink. Hij woont in Dordrecht en besloot enkele jaren geleden om bij Sporting Delta zijn actieve carrière als speler voor te zetten. Dit seizoen speelt Ruben, inmiddels vader van 3 kinderen, nog in Sporting Delta 1 waar hij over een paar weken zijn laatste wedstrijd speelt. Als coach heeft de gymleraar ervaring opgedaan bij de jeugd van CKV Nieuwerkerk. Zo promoveerde hij als coach van de A1 naar de Hoofdklasse. CKV Nieuwerkerk is blij dat Ruben, juist in deze moeilijke tijd voor onze club, naar voren is gestapt en heeft aangegeven dat hij zijn club wil helpen. Hij gaat aan de slag als trainer/coach van Nieuwerkerk 2 en heeft de ambitie om ooit hoofdcoach te worden. Eerst wil hij veel leren, ook van de nieuwe hoofdcoach Mady Tims en Chris Beuk. Ruben en Mady hebben samengespeeld in de selectie van CKV Nieuwerkerk en hebben altijd contact onderhouden. Ze kijken er naar uit om samen te werken.

De komende weken gaat Nieuwerkerk op zoek naar de laatste aanvullingen voor de selectie. De wens is om nog twee heren en twee dames toe te voegen aan de selectie van hoofdcoach Mady Tims. Daarover snel meer nieuws. Voor nu wensen wij Mady, Chris en Ruben van harte welkom bij CKV Nieuwerkerk! We zijn heel blij dat zij straks in augustus op het veld staan en wensen hen ook alvast veel plezier en succes!

Bestuur en TC CKV Nieuwerkerk