Bestuur en TC

Leon Simons vertrekt bij CKV Nieuwerkerk

Na een periode van vijf seizoenen zal hoofdcoach Leon Simons in juni 2022 CKV Nieuwerkerk verlaten. CKV Nieuwerkerk en Simons kijken samen terug op een fantastische periode waarin Simons met zijn staf en spelers de club naar een hoger level heeft gebracht. Naar de mening van Simons is het voor de huidige selectie en de club het beste om de volgende stappen te zetten met een nieuwe trainer. Een frisse wind, zo noemt Simons het zelf, die met pijn in het hart afscheid neemt van een fantastische groep en een prachtige club.

Leon Simons en CKV Nieuwerkerk. Een combinatie die korfbalkenners tien jaar geleden wellicht niet snel voor ogen hadden. Toch zijn het korfbalicoon uit Papendrecht en de korfbalclub uit Nieuwerkerk over een periode van 9 jaar al 8 jaar aan elkaar verbonden. Simons maakt voor altijd deel uit van de historie van CKV Nieuwerkerk en daar is iedereen bij Nieuwerkerk trots op.

Na drie succesvolle seizoenen in zijn eerste periode vertrok Simons in 2016 door de spreekwoordelijke voordeur bij CKV Nieuwerkerk. Eerder dan gedacht keerde hij al terug. In november 2017 maakte hij zijn comeback op de Kleine Vink. Al die jaren speelde Nieuwerkerk 1 in de zaal hoofdklasse. Heel gestaag werd daarin gewerkt naar de top. Onder leiding van Simons en Jan van Essen maakte de talentvolle lichting van Nieuwerkerk een fantastische ontwikkeling door. Hoogtepunt was het fantastische zaalseizoen 2019/2020.

Met maar liefst 22 punten behaalde Nieuwerkerk 1 de kruisfinale. Daarin was de ploeg zeker kansrijk geweest voor de gewenste promotie naar de Korfbal league. Door Corona verliep alles helaas anders. Het verhaal is bekend.

Simons bleef Nieuwerkerk trouw in de vervelende Corona-periode. Hij hield zijn staf en spelersgroep scherp voor het moment dat er weer gekorfbald mocht worden. De ploeg bleef intact en in het veldseizoen 20/21 was het wederom genieten. Een 1e plek met een 100% score. Daarna wederom Corona en einde seizoen.

Ook dit seizoen staat in het teken van Corona. Nieuwerkerk staat op het veld op een 2e plek achter Unitas en zal er hopelijk na de zaal nog alles aan kunnen doen om de gewenste titel alsnog te bemachtigen. In de zaal een sterke start met overwinningen op GKV en Unitas. En toen weer een lockdown.

Om moedeloos van te worden. Simons werd dat niet en ook daarvoor is CKV Nieuwerkerk hem erkentelijk. Het is knap dat hij en zijn staf de spirit erin hebben weten te houden. Mocht het zaalseizoen nog worden hervat en daar lijkt het wel op, dan zijn Simons en zijn spelers er klaar voor.

Simons wil ook niets anders dan goed eindigen met zijn fantastische groep bij deze club die inmiddels voor hem zo vertrouwd voelt. Juist omdat hij het beste voor heeft met deze spelers en deze club, heeft hij de afgelopen periode het besluit genomen om Nieuwerkerk te verlaten. In principe stonden de spelers en de club ervoor open om er een 6e jaar aan vast te knopen, al heerste er natuurlijk altijd wel het idee dat een frisse wind goed zou zijn. Maar waarom zou je iets veranderen als de spelers tevreden zijn, de resultaten goed en het spel fantastisch is om naar te kijken?

Leon Simons dacht daar zelf dit keer anders over. Volgens Leon is dit het moment om een nieuwe trainer met nieuwe ideeën voor deze groep te zetten. Hij gelooft in deze groep en hoopt van harte dat ze met elkaar hun “reis” afmaken. Eigenlijk doet hij een stapje opzij, omdat hij denkt dat dat voor nu het beste is voor de spelers. En dat siert hem natuurlijk.

CKV Nieuwerkerk vertrouwt er op dat de spelers en de staf dit seizoen goed met elkaar afsluiten. Bestuur en TC spreken nu al hun dank uit naar Leon Simons, maar zullen dat uiteraard op een andere moment uitgebreider doen. Voor nu is de focus op de herstart van de competitie. In juni vertrekt Leon bij Nieuwerkerk en dat is opnieuw door de voordeur.

CKV Nieuwerkerk wenst Leon Simons veel succes in het vervolg van zijn carrière als korfbalcoach. De club gaat uiteraard zelf op zoek naar een geschikte nieuwe hoofdcoach.