JTC

Job Kuiper en Kas van den Heuvel
kiezen voor ambities Nieuwerkerk junioren

CKV Nieuwerkerk wil de komende jaren doorgroeien naar de top van het juniorenkorfbal. De prachtige prestaties van onze jeugdteams de afgelopen seizoenen moeten de basis vormen voor het bestormen van de juniorentop. In de zaal heeft Nieuwerkerk A1 zich dit jaar als promovendus in de Hoofdklasse knap gehandhaafd. Naast de zaalsuccessen van de A2, B1, C1 en D1 was die handhaving van de A1 voor de nabije toekomst eigenlijk het belangrijkst. De zekerheid van nog een jaar zaal-Hoofdklasse en de wetenschap dat er veel talent aan zit te komen de komende jaren, maakt dat Nieuwerkerk nu uitvoering kan geven aan de plannen met de junioren. Bij die plannen hoort het versterken van de selectie met talenten van buitenaf. In de personen van Job Kuiper (Tempo) en Kas van den Heuvel (Reeuwijk) zijn de eerste versterkingen voor de juniorenselectie van 2023/24 een feit.

We zijn blij met de komst van deze twee talenten. Uit de huidige succesvolle A1/A2 selectie gaan best veel heren over naar de senioren volgend jaar. Om met zowel de A2 (volgend jaar 1e klasse) als de A1 goed te kunnen presteren was aan de herenkant zeker versterking nodig. Met Job en Kas halen we juniorentalent, maar ook de nodige ervaring binnen.

Job Kuiper “jeugdinternational waar we nog twee jaar van kunnen genieten in de junioren”.
Job is een echte Tempo-man. Zijn korfbalfamilie is een belangrijke familie binnen de club uit Alphen aan den Rijn. De pas 16-jarige Job maakt een uitstekende ontwikkeling door. Dat is niet onopgemerkt gebleven. Zo maakt Job dit jaar deel uit van Oranje -17 (samen met onze Britt Laan). Met Tempo A1 speelde Job dit jaar in de zaal-overgangsklasse. Achter het sterke Die Haghe A1 en Groen Geel A1 eindigde hij met Tempo op de derde plek, waardoor hij in Alphen aan de Rijn geen A-hoofdklasse kon spelen. Job kiest nu voor Nieuwerkerk en verwacht zich bij ons op het hoogste niveau verder te kunnen ontwikkelen. Hij mag na dit seizoen nog twee jaar in de junioren spelen en wil daar het hoogste uithalen. Job is een schutter, maar met zijn lengte ook in staat om meer all round te spelen. We zijn erg blij met zijn komst. Job zegt daar zelf het volgende over “Ik heb voor Nieuwerkerk gekozen, omdat ik hoger wilde spelen en beter wil worden. Ik verwacht me hier verder te kunnen ontwikkelen en stappen te maken zodat ik de komende jaren ook bij Oranje kan blijven spelen.”

Kas en Job

Kas van den Heuvel “een beresterke speler met ervaring in de senioren”
Kas komt van Reeuwijk. De 18-jarige korfballer speelt daar dit seizoen al in het eerste team. Knap dat deze jonge speler zich zo knap staande houdt op 1e klasse senioren niveau in de zaal. Kas is een grote sterke speler, die ook prima kan aanvallen. Door het gebrek aan uitdaging in de junioren van zijn eigen club koos hij al vroeg voor de senioren. Spelen in het eerste team van jouw eigen club is natuurlijk heel mooi. Toch kiest Kas ervoor om zijn laatste juniorenjaar op het hoogste juniorenniveau te willen spelen. De A-hoofdklasse is een prachtig podium voor jongens van zijn leeftijd en dat niveau trok hem logischerwijs aan. Met zijn lengte, kracht en ervaring is Kas een hele mooie toegevoegde waarde voor onze juniorenselectie. “Ik vind het een mooie kans om nog uit te kunnen komen in A-hoofdklasse en wil graag mijn bijdrage leveren aan de junioren van Nieuwerkerk”, aldus Kas.

We heten Job en Kas van harte welkom en wensen hen alvast veel succes!

Coaches
Na twee mooie seizoenen neemt CKV Nieuwerkerk afscheid van A1-coach Stephan Ligtmans. Ligtmans promoveerde vorig jaar naar de A-hoofdklasse na een mooie playoff met HKV/Oe A1. Dit jaar wist hij dus knap te handhaven in die Hoofdklasse. Ook op het veld gaat het goed. Na de 16-21 overwinning op Fortuna A1 ligt Nieuwerkerk A1 op koers om zich spoedig veilig te spelen op het hoogste niveau. Ook werd de bekerfinale behaald. We zijn Stephan dankbaar voor zijn inzet en mooie prestaties met onze A1 en wensen hem veel succes in zijn verdere trainerscarrière. Sinds een paar maanden is Tom van de Burgt de rechterhand van Ligtmans. We zijn Tom zeer erkentelijk dat hij voor dit seizoen die rol heeft willen vervullen, naast het zijn van hoofdcoach bij ONDO. Ook Tom kan terugkijken op mooie prestaties met deze ploeg. We hopen dat beide mannen het seizoen de komende periode mooi kunnen afsluiten. Binnenkort presenteert CKV Nieuwerkerk de nieuwe coaches voor Nieuwerkerk A1 voor de komende belangrijke jaren voor de club.

JTC CKV Nieuwerkerk