TC

Jeugdinternational Bas Stuurstraat kiest voor Nieuwerkerk

Met veel genoegen kan Nieuwerkerk bekend maken dat de 19-jarige Bas Stuurstraat volgend seizoen aansluit bij de selectie van CKV Nieuwerkerk. Een dag na de aanstelling van de nieuwe hoofdcoach Mady Tims dus al weer goed nieuws vanaf de Kleine Vink!

Bas is voor de meeste Nieuwerkerkers geen onbekende. Hij is het broertje van Nieuwerkerk 1-speler Niels Stuurstraat. Net als zijn ouders is Bas de afgelopen jaren vaak bij Nieuwerkerk aanwezig geweest om te kijken bij Niels. Oorspronkelijk komt de familie Stuurstraat van korfbalvereniging NIO. En bij NIO zullen ze trots zijn op hun jeugdexponenten. Niels maakte de afgelopen jaren furore bij CKV Nieuwerkerk. Bas deed dat in Capelle bij KCC. Daar waar Niels volgend seizoen de stap maakt naar Blauw Wit, neemt Bas zijn plek over in het blauw-zwarte shirt van Nieuwerkerk.

In de B sloot Bas aan bij KCC en daar had hij veel succes zowel in de B1 als in de A1. Hij ontwikkelde zich stormachtige in Capelle en speelde onder meer een prachtige kruisfinale in de B1. De afgelopen jaren speelde Bas met KCC A1 in de top van de junioren hoofdklasse. Afgelopen week won hij nog de beker van het district Zuid West. Ook maakt hij met zijn team nog kans op de Playoffs voor het Nederlands kampioenschap junioren. Zijn laatste wedstrijd voor KCC speelt Bas op 11 juni in en tegen Nieuwerkerk A1.

Bas werd het afgelopen seizoen geselecteerd voor Oranje u19 van bondscoach Leon Simons.

Volgend seizoen maakt de jeugdinternational de stap naar de senioren. Bij KCC staat een ijzersterke en jonge selectie die in de Korfbal League speelt. Toch heeft Bas voor zichzelf een ander pad naar de top uitgestippeld. Hij gaat, net als zijn broer, in de senioren debuteren in de Hoofdklasse met Nieuwerkerk en hoopt natuurlijk net zo succesvol te zijn.

Bas zegt zelf het volgende over zijn komst naar Nieuwerkerk: “Het was geen makkelijke keuze om KCC te verlaten. Ik heb het daar altijd goed naar mijn zin gehad en heb erg veel geleerd van mijn trainers in Capelle. Met mijn overstap naar de senioren heb ik verschillende dingen laten meewegen in mijn keuze. Ik zie bij Nieuwerkerk veel perspectief om mijzelf in de senioren te ontwikkelen. Ik ken al wel veel mensen bij Nieuwerkerk en wordt er altijd goed ontvangen. Met de mooie staf die Nieuwerkerk nu heeft aangesteld heb ik er veel vertrouwen in dat er weer wat moois wordt neergezet bij CKV Nieuwerkerk. Daar wil ik graag onderdeel van uitmaken. Ik heb er veel zin in! Eerst nog proberen zo goed mogelijk af te sluiten met KCC A1 en dan vanaf augustus weer veel doelpunten in het blauw-zwart, maar nu van een andere Stuurstraat.”.

We wensen Bas en zijn team KCC A1 nog veel succes met het einde van het seizoen. Ook heten we Bas natuurlijk van harte welkom! We zijn heel blij met zijn komst en met het feit dat de familie Stuurstraat haar verblijf in Nieuwerkerk verlengt. Wellicht een goed idee als Bas rugnummer 7 van zijn broer overneemt volgend seizoen!

CKV Nieuwerkerk