JTC / PR

De zaalcompetitie is weer begonnen! Hoe deed onze jeugd het?

Lekker hoor! De zaalcompetitie is begonnen! Onze 30 jeugdteams hebben er zin in! Zaterdag kwamen er 23 jeugdteams van CKV Nieuwerkerk in actie. Er werden 14 wedstrijden gewonnen, drie gelijke spelen en slechts zes nederlagen. Een prima start. Er zaten een paar hele knappe resultaten tussen!

Lijkt het jou leuk om dit stukje af en toe te schrijven op een zondag of maandag? Mail dan naar pr@ckvnieuwerkerk.nl . Verstand van korfbal is niet nodig. Je hoeft alleen de uitslagen te checken 🙂

F-pupillen

De door Open Maatwerk gesponsorde F-pupillen van Gerda v.d. Knaap beginnen dit zaalseizoen met vijf teams aan de competitie! De F5 was nog vrij, maar de andere vier teams gingen zaterdag van start. Vrijdag was er niet getraind vanwege het Nederlands elftal. Zaterdag vroeg op pad. Zo zat de F1 al 7.45u in de auto, helemaal naar Sassenheim. Daar werd TOP F1 met maar liefst 8-18 verslagen! Ook de F2 boekte een mooie overwinning. De eerste van dit seizoen. Iets dichterbij huis, tegen Korbis F1, werd het 4-8! Leuk! Helaas verloor de F3 de openingswedstrijd tegen Olympia F1 met 7-4. Wel een leuke wedstrijd en een 3-4 voorsprong. De F4 speelde als enige thuis in de Kleine Vink en won met 9-5 van KCR F4. Met 6 punten uit vier wedstrijden een prima start voor de F. ’s Avonds waren de F1 en F2 nog team van de week bij Nieuwerkerk 1. Super leuk! Deze week weer hard trainen op woensdag en vrijdag.

E-pupillen

De 10 (!!) E-teams van sponsors Buro Bouwfysica en Eye for Growth begonnen zaterdag ook aan de zaalcompetitie.

In Zwijndrecht was het spannend tussen Albatros E1 en Nieuwerkerk E1. Helaas een nipte 6-5 nederlaag voor onze E1. De E2 speelde uit bij De Meervogels E1 in Zoetermeer. Dat was vast een hele leuke wedstrijd. Hij eindigde in 9-9 gelijkspel. Voor de E3 start zaterdag pas de competitie met een uitwedstrijd bij KCC E2. De eerste overwinning was zodoende voor Nieuwerkerk E4. Zij wonnen met maar liefst 25-1 (!) van RWA E4. Wat een knappe uitslag. Knap was ook de 10-2 zege van Nieuwerkerk E5 tegen Nikantes E1. En wat te denken van het 8-8 gelijkspel van Nieuwerkerk E6 tegen IJsselvogels E1 (!). En of het nog niet goed genoeg ging met de E-teams zaterdag…..Nieuwerkerk E7 won met 0-23 van WION E1 (!). De lagere E-teams lieten zich dus behoorlijk gelden in de regio. Nieuwerkerk E8 verloor helaas met klein verschil van Korbis E6: 3-4. Nieuwerkerk E9 won thuis met 6-1 van KOAG E5. Tot slot verloor Nieuwerkerk E10 met 2-7 van KCR E6.

D-teams

De 5 D-teams van Nieuwerkerk krijgen zeer binnenkort allemaal hun nieuwe sponsorshirts van de nieuwe sponsor! In hun oude shirts begonnen slechts twee van de vijf teams zaterdag aan de competitie. De D5, D3 en D2 waren vrij. In de D-hoofdklasse begon Nieuwerkerk D1 de competitie met een uitwedstrijd bij Sporting Delta. Er werd met 3-14 gewonnen. Ook de D4 won! Met 2-9 uit bij Korbis D4 in Waddinxveen. Een lekker begin voor de D-teams!

C-teams

De door Visser Elektrotechniek gesponsorde C-teams beginnen dit zaalseizoen met vijf teams aan de competitie. De C5 en C4 waren nog vrij zaterdag. Nieuwerkerk C3 speelde met 7-7 gelijk bij Avanti C2 in Pijnacker. Nieuwerkerk C2 ging thuis met 7-10 onderuit tegen PKC C2. Nieuwerkerk C1 begon het nieuwe avontuur in de C-hoofdklasse goed met een 6-8 overwinning op Oranje Wit C1 in Dordrecht.

B-teams

Dan is het de beurt aan onze drie INIZIO B-teams. Nieuwerkerk B3 trapte af met een 4-6 zege in Maasland op ODO B2. Ook een hele lekkere zege voor Nieuwerkerk B2 dat thuis met 12-11 van KCC B1 won. Een knappe prestatie in de B1-klasse. In de Hoofdklasse begon de regerend nummer 2 van Nederland ook goed aan de zaalcompetitie. De lastige uitwedstrijd bij Albatros B1 werd met 18-22 gewonnen door Nieuwerkerk B1. Een 100% score voor onze B-teams!

A-teams

Tot slot onze JUMBO-junioren van Nieuwerkerk A2 en A1. Nieuwerkerk A1 heeft een zware start in de A-hoofdklasse. Na de 15-20 nederlaag vorige week tegen TOP werd het nu 11-20 tegen het sterke Fortuna A1. Zaterdag moet het echt gebeuren in Eindhoven tegen DSC A1! Nieuwerkerk A2 zette de goede lijn van het veld door! Thuis werd met 12-11 van Oranje Wit A2 gewonnen.