JTC

Flitsende start voor Nieuwerkerk A1

Zaterdag 10 september 2022

Albatros A1 – Nieuwerkerk A1 Hoofdklasse Veld.

De vraag was kunnen we het goede gevoel na de overwinning op KCC A1 mee nemen naar Zwijndrecht en dit optimaal gebruiken tegen Albatros A1?

Zoals altijd was niets aan het toeval overgelaten en waren de beelden van Albatros zeer nauwkeurig bestudeerd en was het strijdplan met veel zorg en toewijding opgesteld.

Uiteraard had Sharlynn ook haar bijdrage geleverd in deze voorbereidingsfase en alle ruis en niet technische zaken die ook bij het korfballen horen voor haar rekening genomen. Hierdoor kon Stephan zich puur en alleen richten op het technische deel en strijdplan.

Volgens Stephan moest het mogelijk zijn om punten te gaan pakken tegen Albatros. Albatros is zeker ook een ploeg van formaat, waar je niet zomaar van kan winnen. Niet onderschatten dus.

Het was prima korfbalweer met een kleine kans op wat regen. Gelukkig scheen bij aankomst de zon en smaakte het bakkie koffie ons prima. De A1 had weer mega veel trouwe supporters meegenomen.

De eerste helft

Nieuwerkerk A1 liet het schot toe en gingen er niet dicht genoeg op. Dit resulteerde in schoten op twee benen van de tegenstander, die wel raad wist met deze manier van verdedigen en profiteerde hier dan ook gretig van.

Extra aanwijzingen van onze coaches Sharlynn & Stephan als direct gevolg , houden aan de gemaakte afspraken scherp zijn.

De eerste helft ging behoorlijk gelijk op. Tot aan het einde van de eerste helft, toen wist Albatros A1 een twee punten voorsprong mee te nemen in de rust: 12-10.

Er was nog alles mogelijk, al stond het gezicht van Stephan op zwaar onweer. Gelukkig is er geen beeldmateriaal of geluidsfragmenten van de bespreking in de rust, maar ik kan me voorstellen dat het heftig was. Mijn zoon kennende ha ha.

Samen met de moeder van Lars de hoop uitgesproken dat een half pakje Dextro Energy, de broodnodige energy zou afgeven voor een betere tweede helft.

Lars is mogelijk nog steeds aan het herstellen van het België trainingskamp, of is het toch een griepje dat hem dwars zit. Vroeger naar bed was het zeker niet volgens Lars… Ha ha.

De tweede helft zagen we Nieuwerkerk A1 gretiger uit de startblokken komen. Cato schoot er gelijk maar 2 in om de stand weer gelijk te trekken. Dit alles binnen 1½ minuut. Wat de opdracht was weet ik niet, maar het werkte wel heel effectief. Deze boost hadden we nodig en het vertrouwen bij de A1 was weer helemaal terug.

Tot 16-16 was het een gelijk opgaande strijd. Maar toen zette een fenomenaal Nieuwerkerk A1 de eindsprint in. Weergaloos mooi verzorgd korfbal van een hoog niveau. Dik genieten voor de meegereisde supporters, lachende spelers die het besten uit elkaar naar boven wisten te halen. Een  sterke teamgeest en een vastbesloten wil om te winnen bij de A1.

Zeer snel was het dan ook een beklonken zege. 21 -29 voor Nieuwerkerk A1. Proficiat.

De nu al historische overwinning op het veld tegen Albatros A1. Wat een wedstrijd en wat een resultaat. En bovendien, wat een opening van de veldcompetitie. Het weekend kon niet meer stuk.   Gefeliciteerd allemaal.

Bedenk wel:

• jullie zijn 10x teruggekomen van een achterstand
  • hebben 2x met 3 punten achter gestaan,
  • de tweede helft was 2x beter dan de eerste helft in alle opzichten,

Geweldig gewoon.

Er zijn wedstrijden bij waarbij wisselen lastig is en soms ook geen optie. Moet je invallers inbrengen en direct voor de leeuwen gooien en dan hopen dat zij gelijk 100%  presteren als je ze inbrengt? Is dit reëel en gaat dit de meerwaarde opleveren waar je als coach naar opzoek bent? Of is vertrouwen in wat je heb opgesteld de beste keus, je moet het in de heat of the moment, in een split second beslissen. Soms ook vaak zonder onderling overleg. Als je later de wedstrijdanalyse ziet is het allemaal zo veel makkelijker. Veel respect voor de twee Nieuwerkerk coaches hoe jullie dit hebben aangepakt. Grandioos, ere wie ere toe komt.

Alle reserves bedankt, ook de toegesnelde B1 reserves bedankt voor het komen en jullie coaching vanaf de bank. Jullie waren zeer betrokken en leefden erg mee. Geweldig om dit zo te zien. Alle support was welkom deze zaterdag.

Huib ( trouwe Koen Supporter ) die mij onder druk had gezet om zeker weer iets leuks op papier te zetten in de vorm van een wedstrijdverslag , hopelijk voldoet dit verslag aan je wensen en je leesplezier graag gedaan.

Ook twee oude teamgenoten van Stephan, toen hij nog speelde voor DeetosSnel, hadden de coach gespot en hem nog even snel vooraf aan hun eigen wedstrijd geluk gewenst. Ook zij wisten te winnen en na afloop gezellig nog wat gedronken met elkaar. Ook de beoordelaar van de scheidsrechter van de wedstrijd voorafgaande aan dit duel, een oude bekende van HKC, schoof bij ons aan om de tweede helft te aanschouwen en de oude coach van HKC A1 weer eens aan het werk te zien.

Het was nog lang nagenieten daar in Zwijndrecht. De trouwe aanhang raakte niet uitgepraat. Wat een spanning en wat een resultaat.

De enthousiaste coach vader ( Ron )