JTC

Dubbel goed nieuws vanuit de scheidsrechterscommissie

Na alle goede prestaties van Nieuwerkerk-teams in de afgelopen zaalcompetitie, hebben we ook fijne berichten te melden vanuit de scheidsrechtersgroep:

Frank den Hollander gepromoveerd

Vorige week kreeg ons ‘vlaggenschip’ onder de scheidsrechters Frank een prettig  telefoontje vanuit de bond uit Papendal: hij was samen met zijn duomaat Wouter Watermulder als enige koppel vanuit groep 2 gepromoveerd naar groep 1!! Geweldig nieuws natuurlijk, in eerste instantie voor Frank, maar het zet ook Nieuwerkerk als vereniging verder op de kaart. Wij zijn er dan ook trots op dat we als Nieuwerkerk een vertegenwoordiger op nagenoeg het hoogste niveau van Nederland hebben op arbitragegebied! De promotie is het resultaat van hard en geduldig werken en het doorlopend behalen van goede beoordelingen. Helemaal verdiend dus. Onze hartelijke felicitaties aan Frank!

Vervolgens werden Frank en Wouter een dag later direct, en voor het eerst, aangewezen voor een duel in de Korfballeague 2, tussen Oost-Arnhem en Tempo, afgelopen zaterdag. Frank vertelde mij dat de zenuwen zeker aanwezig waren en dat de adrenaline goed voelbaar was. Maar uiteraard brachten de mannen het er goed af en kregen ze na afloop louter complimenten. Super natuurlijk! Het niveau van de Korfballeague is nu niet meer ver weg en we hebben er alle vertrouwen in dat dit eens gaat lukken ! Op het veld kunnen we zeker al wel wedstrijden in de Ereklasse verwachten, waar Frank en Wouter zullen mogen optreden. Nogmaals gefeliciteerd en heel veel succes!!

Voldaan aan scheidsrechtersverplichting (Romp-regeling)

Eerder schreef ik al dat we in de zaal met een eigenlijk te kleine groep een enorme verplichting moeten vervullen. Nieuwerkerk heeft veel ploegen in het wedstrijdkorfbal en dit heeft het afgelopen zaalseizoen geleid tot de verplichting om 129 competitiewedstrijden van neutrale leiding te voorzien. In principe buiten Nieuwerkerk, maar wedstrijden in Nieuwerkerk waarop geen bondsscheidsrechter verschijnt tellen ook mee voor deze regeling. Eerder meldden we dat we wel het aantal hadden behaald om volgend seizoen geen punten in mindering te krijgen. Maar ook dat we het aantal om geen boete te krijgenwaarschijnlijk niet haalbaar was.

Maar wat blijkt nu? Het is echt een mirakel maar het bizar hoge aantal van 129 wedstrijden is behaald!! Wel met dank aan het feit dat op veel thuiswedstrijden in de laatste weken geen bondsscheidsrechter was aangewezen, en we hebben in het laatste weekend ook enkele wedstrijden van een collegavereniging ‘gekregen’ (waarvoor dank!!), maar onze mensen van de scheidsrechtersgroep hebben zich nog eens extra keihard ingezet om deze hoge target te halen. Indrukwekkend! Heel veel dank aan iedereen die meegeholpen heeft!!

Wij hopen nog steeds op leden die zich bij ons willen voegen om de taak wat meer te kunnen verdelen. Aan fluiten kan je echt veel plezier beleven, aarzel niet om je bij ons te melden als je het wel leuk lijkt!

De scheidsrechterscommissie.