Dankwoord namens D1

Beste D1-ouders, beste D1-supporters!

Namens Nieuwerkerk D1 toch even ook een terugblik op afgelopen zaterdag en op afgelopen week, zonder daarbij veel aandacht voor de wedstrijd (het verslag van de verloren finale kan je hier lezen).

De afgelopen periode was weer Nieuwerkerk op zijn best! Ik sprak iemand in Ahoy’ zaterdag en die zei het treffend! “Op zulke dagen gaat Nieuwerkerk ook echt helemaal dol he!” En zo is het maar net!

Na de gewonnen halve finale in Wageningen (ook al met bijna 200 Nieuwerkerk supporters) kon het afgelopen week niet op! De aanmeldingen voor de bussen naar de finale stroomden binnen en op Tweede Paasdag zaten we al op 151 aanmeldingen. We hadden drie bussen kunnen regelen. Het werden er twee, maar wel een grote dubbeldekker. 140 mensen in de bus naar een jeugdfinale. Aardig gek!

Op de achtergrond werd er van alles georganiseerd voor de kids. De jongste supporters maakten spandoeken voor de D1. De oudere supporters zorgden voor de confetti shooters. Oefenwedstrijden werden verplaatst of afgezegd (sorry!). Maar jong en oud wilden er bij zijn in Ridderkerk. Ook de ouders van de D1 lieten zich niet onbetuigd. Eerder al de prachtige actie voor Stichting Jarige Job en de groene play off shirts (1030 euro voor de stichting opgehaald). Voor zaterdagmiddag werd er een BBQ voor alle supporters georganiseerd (bijna 150 aanmeldingen!).
De Club van 50 zorgde voor een donatie zodat de prijs voor de bus laag kon blijven en het bestuur regelde een traditioneel aandenken in de vorm van een spandoek dat komt te hangen in de Kleine Vink. Bij gebrek aan een voorzitter nam ex-voorzittert Alfred zelfs de moeite om het team toe te spreken! Super! Dat hij daarna in de partybus stapte was ook vrij uniek te noemen! 🙂
En ja. In zulke periodes is Nieuwerkerk echt op zijn best! Iedereen is bereid een stapje extra te zetten om er voor de kinderen een onvergetelijke ervaring van te maken. Wat te denken van de D1-vaders die als volleerd bouwvakkers binnen een mum van tijd de sporthal in Ridderkerk hadden versierd met prachtige spandoeken. Dank ook aan KCR. Een perfecte organisatie en wat een aardige en behulpzame mensen in en rondom de hal. Top!

En dan ongeveer een kwartier voor de wedstrijd stroomt de hal vol met Nieuwerkerk supporters. Vanaf de andere kant van de zaal fantastisch om te zien. Voor de kids ontzettend gaaf. Het was echt jong en oud CKV dat de tribune bemande. Zo veel mensen die ook nog met de auto naar Ridderkerk waren gekomen. Bedankt allemaal! Het zorgden voor prachtige beelden op de Instagram van CKV. Mij bezorgde het kippenvel in de hal! Wat was het gaaf. Het oplopen in deze ambiance zullen de kids niet meer vergeten!

Helaas konden we als ploeg niet helemaal laten zien wat we kunnen. De spanning bleef er een beetje opzitten. We geloofden er in de rust zeker nog wel in. Een achterstand van 2 punten. Maar KZ begon natuurlijk ijzersterk aan de tweede helft (percentage van 7 op 18 in het eerste kwartier na rust. Knap van de kleine Kogers). Terechte winnaar. Maar wat hadden we het graag wat spannender gemaakt en wat hadden we graag (nog meer) laten zien wat we kunnen.
Want deze kids kunnen veel. Ze hebben het afgelopen half jaar ontzettend hard getraind. Elke week weer. En daardoor hebben ze zelf dit succes bereikt. Fantastische playoff wedstrijden mogen spelen. We zijn als coaches echt heel trots op ze! Het is ook echt een team dat elkaar steunt in goede en slechte tijden. Ook zaterdag na de verloren finale bleef de ploeg “bij elkaar”. Goed om te zien dat ze elkaar troosten.

Via deze weg wil ik alle supporters die aanwezig waren in Ridderkerk bedanken namens de D1. We hebben onwijs van jullie aanwezigheid en support genoten.
Kijk de foto’s zelf maar eens terug. Zal het ooit zo druk zijn geweest bij een D1-wedstrijd?
Na de finale was de dag nog lang niet klaar. Eerst de medailles en de beker voor de 2e prijs opgehaald. Tweede van Nederland is ook gewoon knap en zeker achter zo’n goede ploeg als KZ D1. Daarna lekker even bijkomen en bijkletsen in Ridderkerk. En toen met z’n allen naar de finale in Ahoy. Dankzij onze sponsors Joyce Bregman en Damiet Verbeek van Makelaar Lagendijk hadden we de beste plekken in Ahoy. We hadden een hele leuke middag met elkaar en het was voor de kinderen de beste manier om het verlies (snel) te verwerken. Met elkaar in hun mooie trainingspakken heel dicht op het veld en super dicht bij de prijsuitreiking (zelfs op beeld bij de NOS!).
Daarna naar de Kleine Vink voor een heldenonthaal op ons complex. De ouders van de D1 hadden een prachtige BBQ georganiseerd. Alle supporters waren welkom en er waren 130 aanmeldingen. Vrijdagmiddag inkopen gedaan en in de middag alle moeders al in de keuken! Wat een super organisatie! Alles liep meer dan gesmeerd. Door een erehaag werden de spelers en coaches ontvangen. Gaaf! En daarna was het super gezellig met elkaar! De kids lekker spelen op het veld en na die prachtige middag in Ahoy en de fantastische avond op de Kleine Vink werd het zo toch een hele mooie korfbaldag voor ze!
Bedankt aan iedereen die daaraan zijn of haar steentje heeft bijgedragen! En wat gaaf dat we met elkaar zoveel kunnen doen en organiseren. Belooft veel voor de  (nabije) toekomst van CKV! Houd deze spirit vast met elkaar als club!

Een hele trotse coach, trots bestuurslid en ja toch ook gewoon een trotse vader 🙂