JTC

A1 plaatst zich voor Play-off!

We wisten het, zaterdag 19 maart moest het gebeuren. Alles op alles zetten en proberen de winst te pakken tegen IJsselvogels A1. IJsselvogels A1 een sterke ploeg, met goed spelende dames, wisten ook thuis te winnen van Fortuna. Geen tegenstander waar je zomaar even de punten gaat pakken dus. Ze spelen graag vanuit de steun en zijn dodelijk rond de korf, ze hebben scorend vermogen en zijn verdedigend erg sterk. De plannen waren opgesteld en de doelstellingen helder gemaakt, Nieuwerkerk zou volle bak moeten gaan als team, en fit aan de wedstrijd moeten beginnen.

Als we de app berichten moeten geloven was dit serieus genomen en belangrijk gevonden. Immers bij winst kon Nieuwerkerk A1 zaalkampioen worden en zich plaatsen voor de PLAY-OFFS. Zelfs was er een heuse Party box meegenomen, compleet met agressieve inschietmuziek die niet vergeten mocht worden! Ruim op tijd was het verzamelen in de kantine van IJsselvogels. Gezonde spanning voor de wedstrijd. Ook konden we weer beschikken over onze SUPER assistent coach Jan de Bel, ook een bekend gezicht voor IJsselvogels.  Jan greep gelijk zijn kans om de ook de spelers van IJsselvogels te informeren dat zijn niet zouden gaan winnen van zijn Nieuwerkerk A1 sterrenploeg.

Veel ouders en supporters waren meegekomen om hun steun aan de ploeg van Nieuwerkerk A1 te geven, ja we waren zeker niet in de minderheid en konden sportief van ons laten horen. Geweldig! En ze hebben waar voor hun geld gekregen. De Party-Box had maar heel even aangestaan ,daar de huis DJ van IJsselvogels voor de muzikale ondersteuning zorgde.

Vakken:

1e Aanval:  Bas, Jonathan, Michelle en Eva
1e Verdediging: Mika, Lars, Ilvi en Claudia

Ook konden we beschikken over een volle bank met reserve spelers die in sommige gevallen hun eigen wedstrijd hebben laten schieten om mee te gaan en klaar te staan als het nodig was. Geweldig om te zie hoe deze reservespelers mee leefden en zeer actief mee coachten vanaf de bank. Zeer betrokken bij het spel en de beleving respect hiervoor.

Zeer belangrijk deze reserves , zij worden wekelijks bekeken tijdens de training om helder te krijgen wat hun vaardigheden zijn, en waar zij inzetbaar zijn, denk dan aan rebound, aanval, extra snelheid brengen of juist de verbindende kracht te zijn in een vak. Topkorfbal vraagt om een veelzijdigheid aan inzetbare spelers, die de plannen en het strijdplan van de coaches kunnen invullen.

Een scherpe start was belangrijk, zeker niet snel op een fikse achterstand komen was de boodschap waar Nieuwerkerk A1 gehoor aan had gegeven. De ploegen hielden elkaar goed in evenwicht en de score ging dus in de eerste fase van de eerste helft zeer gelijk op. Omdat Marlies verplichtingen had bij de B1 stonden Stephan, Jan en Masja alleen voor de klus.

Zeer actieve coaching van af de kant en een zeer goede laatste deel van de eerste helft leverde de ploeg van Nieuwerkerk A1 een verdiende 5 punten voorsprong op in de rust.

De gouden tip van Jan “jongens schieten met een boogje” was aangekomen er volgde nog veel fraaie aanvallen met een goed verzorgd schot in het verloop van de tweede helft.

De ploeg van IJsselvogels had de conditie om ook de tweede helft de verdedigingsdruk heel hoog te houden waardoor zij het Nieuwerkerk A1 behoorlijk lastig maakte, de dienstdoende scheidsrechter die vandaag beoordeeld werd, was ook duidelijk zenuwachtig en had zijn handen vol. Af en toe dachten we dat hij slecht floot, maar wees hij naar de verkeerde kant waardoor het leek alsof hij het anders zag. Maar dat was dus niet zo. Op mijn  beoordelingsformulier, voor wat het waard is, scoorde de goede man een voldoende.

Halverwege de tweede helft wist IJsselvogels toch weer op 3 punten te naderen en was een time out nodig om uit de problemen te blijven, gelukkig wisten Mika ( onze eigen korfbal Messi ) en zijn vak maten de overwinning veilig te stellen door er nog een schepje bovenop te doen in de aanval wat resulteerde in twee prachtige acties en doelpunten.

In het ander vak stond de verdediging als een huis samen met de ingebrachte Danee en  volle druk op het uitverdedigen zorgde uiteindelijk voor de 15 – 21 winst voor Nieuwerkerk A1.

Veel blijdschap bij de spelers, de reserves, de begeleidende staf en de meegereisde supporters! Ondanks het nog vroege uur ging er een grote pot bier mee onder de douche bij de heren van Nieuwerkerk. De complimenten aan alle spelers voor deze teamprestatie! Lekker dat jullie jezelf konden belonen met deze prachtige welverdiende overwinning met als kers op de taart het behalen van de Play-Off! Hier moeten jullie het opnemen tegen 070 (de Haagse korfbal talenten uit de andere poule). Blijf zo doorgaan als team en verras ons!

Veel succes in de Play-Off!

de altijd enthousiaste Coach vader