JTC

A1 en B1 door naar kwartfinale beker

Afgelopen week speelden A1 en B1 in de 2e ronde van de bekercompetitie. Beide teams wonnen overtuigend en plaatsten zich voor de kwartfinale.
Nieuwerkerk B1 trad dinsdag aan tegen Oranje Wit. Dit team uit Dordrecht komt uit in de eerste klasse en kwaliteitsverschil werd vooral in de eerste helft duidelijk: ruststand 2-15. In de tweede helft vielen de doelpunten niet meer zo makkelijk, maar een overtuigende 5-21 was een mooi resultaat. Het team van Bob en Nathan spelen in de kwartfinale tegen Vriendenschaar (H) dat Top (A) B1 met ruime cijfers versloeg. De wedstrijd is thuis op dinsdag 10 oktober om19.30u.

Nieuwerkerk A1 trad een dag later in Ridderkerk aan tegen 1e klasser KCR. In de eerste helft gingen beide teams tot 8-8 gelijk op, maar daarna werd ook hier door het team van Stephan en Sharlynn het verschil gemaakt, hetgeen resulteerde in een 12-21 overwinning. In de kwartfinale speelt A1 nu tegen IJsselvogels, dat na verlenging Oranje Wit versloeg. Deze wedstrijd is thuis op woensdag 11 oktober om 19.30u.