JTC

Wedstrijdverslag 50 Jaar Tiel’72 Jubileum toernooi

We schrijven zaterdag 27 augustus 2022 ,de vakanties zijn weer achter de rug en de kinderen zitten weer op school.

De A1 ploeg van Nieuwerkerk had er veel zin in, de vierde test dag van de nieuw samengestelde Nieuwerkerk A1 formatie onder leiding van Stephan en Sharlynn.

Na het trainingskamp in België, wat door alle deelnemers als zeer plezierig, gezellig en nuttig is ervaren (nog bedankt voor de extra sponsoring), was het ‘Ons Team’ gevoel  duidelijk binnen gekomen en was de basis voor vertrouwen en teamsprit een feit voor de Nieuwerkerk A1 selectie spelers.

De nieuw aangetrokken spelers hebben ook het warme Nieuwerkerk gevoel gekregen en worden alom gerespecteerd en gewaardeerd. A1 is nu al een eenheid. Onvoorstelbaar goed gedaan Stephan en Sharlynn. Dit teamgevoel in deze korte tijd van samenzijn. Echt petje af voor jullie inspanningen en vakmanschap.

Coach Stephan heeft echter nog veel meer talenten. Hij heeft zich als een echte korfbalmakelaar bewezen en de kar getrokken om zeer talentvolle spelers van buiten te selecteren, motiveren en stimuleren om over te komen naar Nieuwerkerk. Dit alles met het doel om zijn hoofdklasse ambitie een kans van slagen te geven. Natuurlijk met de back-up van de technische staf van Nieuwerkerk.

Nadat dan eindelijk de nieuwe A1 selectie bekend gemaakt was, kon het Tiel’72 toernooi gelijk handig gebruikt worden als graadmeter om te zien hoe het zat met de klasse van dit nieuw gevormde Nieuwerkerk A1 team.

Door verplichtingen elders heb ik de eerste twee wedstrijden live moeten missen en het moeten doen met de info van mijn WhatsApp , 8 – 9 gewonnen van Tiel’72, 8-6 gewonnen van SKF. Ondanks de verschillende files waren we nog ruim op tijd voor de laatste en beslissende wedstrijd tegen OVVO in Tiel aangekomen.

De start was bijzonder scherp van Nieuwerkerk A1. Chayenne en Koen schoten 100% en binnen 1 ½ minute was het al weer wisselen van helft, de toon was gezet en het was al snel duidelijk dat Nieuwekerk A1 een maatje te groot was voor OVVO. Voor ik het goed en wel in de gaten had was het 9-2 en werden de doelpunten steeds mooier. Het korfbalspel was oogstrelend en van pure klasse. Een waar genot om naar te kijken. Omdat Tommie was opgeroepen voor Nieuwerkerk 2 en dus niet kon meedoen tegen OVVO kregen ook Alexander en Raph nog speelminuten in de A1.

Raph en India in 1 vak hoe leuk is dat voor moeder Marlies, die 10 minuten daarvoor nog heel knullig en niets zeggende gele-kaart  had gekregen als invalcoach bij de B1.

16-4 was uiteindelijk de einduitslag tegen OVVO na 30 minuten korfbal met Nieuwerkerk A1 als de terechte winnaar. De eerste prijs was binnen, Nieuwerkerk A1 was poule winnaar en ging met de gouden beker naar huis.

Er zit zeker veel potentie in deze nieuwe Nieuwerkerk A1 ploeg. Ik kan dan ook haast niet wachten om te zien wat dit gaat opleveren in de nieuwe competitie. Volg het plan en pak je kansen. Ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen. Suc6 allemaal.

Het was ook bijzonder leuk om te zien dat er veel ouders van spelers de moeite hadden genomen om hun steun en support te geven aan dit nieuwe Nieuwerkerk A1 team. Ook de aandacht van de andere Nieuwerkerk toernooiploegen was groot voor de A1 wedstrijden. Top allemaal en bedankt daarvoor.

De organisatie van Tiel’72 verdient ook een dikke pluim voor de organisatie van dit 50 jarige korfbal toernooi. Het was perfect op tijd en tot in details geregeld. Het ontbrak werkelijk aan niets!

Met vriendelijke groet,

de enthousiaste coach vader  (Ron)