JTC

4 Nieuwerkerk talenten in RTC U17

Afgelopen weken vonden in Dordrecht de selectietrainingen voor het Zuid-West team U17 2024 plaats. Maar liefst vier spelers van Nieuwerkerk B1 zijn doorgedrongen tot de definitieve selectie. Een unicum, niet eerder in de historie van ckv Nieuwerkerk wisten zich vier spelers van de vereniging tegelijkertijd in dit prestigieuze regioteam te spelen. Daar zijn we als vereniging enorm trots op. De vier geselecteerde spelers zijn Helena Pierik, Bart Dijkshoorn, Jip Kortweg en Matthijs van Schaik.

De vier jeugdige talenten gaan vanaf april tweewekelijks trainen in Dordrecht om zich voor te bereiden op een toernooi op Hemelvaartsdag in Nijverdal en het KNKV Selectietoernooi in de herfstvakantie waar ze zich proberen in de voorselectie van Oranje U17 te spelen. In de Kerstvakantie tijdens de KorfbalChallenge in de Topsportcentrum in Rotterdam wordt het programma afgesloten met een 2-daags toernooi tegen de andere regioselecties en internationale jeugdselectieteams van andere landen. We wensen Helena, Bart, Jip en Matthijs heel veel plezier en succes!

JTC