JTC

11 Nieuwerkerk talenten in actie tijdens Korfbal Challenge

Van 27 tot en met 30 december staat de Korfbal Challenge weer op het programma in de Topsporthal in Rotterdam. De Korfbal Challenge heeft als doel om ontwikkeling en talent een podium geven. Daarmee staat de Challenge voor de toekomst van korfbal. Zo spelen overdag onze grootste talenten uit heel Nederland om plekken in de nationale selecties. De avond vormt traditioneel het podium voor ambitieuze teams uit binnen- en buitenland. Vanuit Nieuwerkerk zullen 11 talenten tijdens deze dagen actief zijn.

27 en 28 december

Op dag 1 en 2 is er de Talenten Challenge U17. Namens Nieuwerkerk zal op dit toernooi Matthijs van Schaik (B1) acteren. Er wordt een volledig toernooi afgewerkt in wedstrijden van 20 minuten. Naast de zes RTC regio’s zijn ook België U17, Tsjechië U17 en Engeland U19 deelnemers aan het toernooi. Aan het einde van dit 2-daags toernooi zal bondscoach Barry Schep de Oranje selectie U17 bekend maken, waarbij ex-Nieuwerkerker Raph van de Burgt nog volop in de race is.

29 en 30 december

Op dag 3 en 4 is het de beurt aan Talenten van U19.  Namens Nieuwerkerk zijn de A1-spelers Job Kuiper en Bas van Schaik op dit toernooi actief. Aan dit toernooi doen naast de zes RTC regio’s ook Belgie U19 en U21, China U21 en Duitsland U21 mee. Aan het einde van dit 2-daags toernooi zal bondscoach Leon Simons de Oranje selectie U19 bekend maken, waarbij zowel Job als Bas nog volop in de race zijn.

Op dag 4 is ook de talenten Challenge U15, waarin Rotterdam U15 aan deelneemt. Namens Nieuwerkerk zullen Famke Laan (B1), Fenne van den Brink (B1), Helena Pierik (B1), Rosanne Cornelisse (B2), Jip Korteweg (B1), Bart Dijkshoorn (B1), Finn de Wit (B1) en Leon van der Donk (B2) en Nieuwerkerk 2 coach Mark van den Brink actief zijn.

Vind je het leuk om te kijken en de spelers aan te moedigen? Let dan wel even op er entree wordt geheven € 5 voor jeugd t/m 15 jaar en € 10 vanaf 16 jaar. Klik hier voor meer informatie en het programma.

De JTC wenst alle spelers en speelsters heel veel plezier en succes!