TC

Oude bekenden terug in selectie CKV!

Op ludieke wijze werd tijdens het Pinksterweekend de terugkeer van Matthijs Lansbergen bij CKV Nieuwerkerk aangekondigd. De routinier keert terug na een avontuur bij Oranje Wit, waar hij momenteel in het eerste speelt. Lansbergen is niet de enige ex-selectiespeler die volgend seizoen weer aansluit op de Kleine Vink.

Matthijs is nog altijd een van de meest succesvolle jeugdspelers van CKV Nieuwerkerk. Opgegroeid op sportpark Dorrestein maakte hij, als onderdeel van een talentvolle ploeg, een mooie ontwikkeling door en boekte hij de nodige successen. Deze successen werden mooi duidelijk in de foto’s die afgelopen weekend op de sociale media kanalen van Nieuwerkerk werden getoond (met de begeleidende tekst “Guess who’s back”). Lansbergen als klein mannetje in het blauw zwart naar een belangrijke selectiespeler. Na ook mooie successen in de selectie koos Matthijs een paar jaar terug voor een wereldreis en daarna een seizoen in Nieuwerkerk 3. Het hoogste bleef toch trekken en daarom vertrok hij vorig jaar in het kielzog van Lion van Klooster naar Dordrecht. Daar speelt Lansbergen dit jaar in het vlaggenschip van Oranje Wit. Hij hoopt daar de mooie opmars van de afgelopen weken te bekronen met directe handhaving in de Overgangsklasse.

De afgelopen weken zijn Matthijs en Nieuwerkerk in gesprek gegaan over een terugkeer naar Nieuwerkerk. Dat was zeker geen makkelijke keuze, aangezien hij het goed naar zijn zin heeft in Dordrecht. Het spelen dichtbij huis, samen met vrienden en nog een keer het onderste uit de kan halen bij zijn eigen club gaven echter de doorslag. Nieuwerkerk is er erg blij mee! Met zijn ervaring en kwaliteiten kan Matthijs een belangrijke rol spelen in de nieuwe selectie!

Meer oude bekenden

Matthijs is niet de enige oud-selectiespeler die terugkeert in de selectie van hoofdcoach Mady Tims. Ook oud eerste spelers Tim Nome, François Ugen en Jose Potuyt sluiten weer aan na een aantal jaar in Nieuwerkerk 3 te hebben gespeeld.

Ook daar is Nieuwerkerk content mee: “Volgend jaar hebben we best een aantal jonge en onervaren spelers in de groep. We zijn op zoek gegaan naar ervaring binnen onze eigen club en eigen mensen. Matthijs, Tim, François en Jose zijn nog ambitieus en vinden het fijn om de club te helpen. We geven onze selectie, samen met alle spelers uit het tweede die doorgaan, daarmee een bekend gezicht en dat vinden we ook belangrijk. We zijn bewust gaan praten met oud spelers die of lager of elders spelen. Het is niet altijd gelukt, maar die spelers weten nu in ieder geval dat ze altijd welkom zijn. De selectie is nu bijna rond en de nieuwe trainers kunnen volgend jaar op een mooi niveau aan de slag met een talentvolle selectie die ook nog eens ervaring bezit.”, aldus de Technische Commissie van de zaalhoofdklasser.

CKV Nieuwerkerk