TC

Lotte Larooij kiest voor CKV Nieuwerkerk

Met veel enthousiasme maakt Nieuwerkerk de komst van de talentvolle Lotte Larooij bekend! De in Maassluis woonachtige Lotte komt over van KCC.

Het is de week van goed nieuws bij CKV Nieuwerkerk! Na de aankondiging van de nieuwe trainers Mady Tims, Chris Beuk en Ruben Datema kon de club al de komst van jeugdinternational Bas Stuurstraat en routinier Matthijs Lansbergen bekendmaken. De Technische Commissie is heel blij dat de selectie ook aan de zijde van de dames nu een kwaliteitsimpuls krijgt met de komst van Lotte Larooij.

De 17-jarige Lotte speelt momenteel in KCC A1. Met dat team won ze afgelopen week nog de beker van Zuid West. In de junioren zorgt zij met haar fanatisme en aanvallende dreiging voor veel gevaar en doelpunten. Lotte wil als korfbalster de top halen en heeft daar alles voor over. Ondanks dat ze nog een jaar in de junioren zou mogen spelen, wilde Lotte graag al de stap naar de senioren maken.

Net als Bas kiest ze daarvoor voor een stap naar zaalhoofdklasser Nieuwerkerk. Onder leiding van de nieuwe staf wil ze zich op dat niveau ontwikkelen in de senioren. Ze is leergierig en wil dan ook graag leren. In de nieuwe groep bij Nieuwerkerk, waarbij jong talent en ervaring met elkaar gecombineerd gaan worden, ziet Lotte daar veel mogelijkheden toe. Ze heeft enorm veel zin in deze nieuwe uitdaging en kan haast niet wachten tot augustus! Dat geldt ook voor CKV Nieuwerkerk en de nieuwe trainers! De club wordt steeds enthousiaster over de nieuwe selectie en het aankomend seizoen!

Voor Lotte is het nog wel een spannende laatste week bij KCC. Donderdag en zaterdag speelt zij met de A1 de laatste competitiewedstrijden. Ze heeft nog steeds kan op de play-off voor het landskampioenschap, maar moet dan wel twee keer winnen. Zaterdag 11 juni speelt ze op de Kleine Vink tegen Nieuwerkerk. Een mooie kans voor het Nieuwerkerkse publiek om de nieuwe aanwinst te bekijken.

CKV Nieuwerkerk wenst Lotte van harte welkom bij de club! Met haar komst is de selectie bijna rond. De technische commissie wil graag de komende week nog twee spelers toevoegen aan de selectie van Mady Tims. De gesprekken daarvoor zijn in volle gang.

Technische Commissie CKV Nieuwerkerk