PR

Nieuwerkerk verliest en is uitgeschakeld

Nieuwerkerk is uitgeschakeld voor de strijd om de playoffs in de Hoofdklasse. De uitwedstrijd bij Wageningen werd met 22-20 verloren en daardoor is Nieuwerkerk een speelronde voor het einde al zeker van de vierde en laatste plek in de poule. Spelers, staf en de krap 100 supporters stonden er na het laatste fluitsignaal totaal gedesillusioneerd bij. Wat was er zojuist gebeurd?

In de do or die wedstrijd in Wageningen kwam Nieuwerkerk zeer sterk en degelijk voor de dag. Onder aanvoering van uitblinkers Cathy van Horik en Laura v.d. Linden werd een ruime voorsprong opgebouwd. Zelfs het vervelende uitvallen van Niels Stuurstraat leek de ploeg niet te deren. Ruststand 7-13.

Na de rust ging Nieuwerkerk goed door. Met nog ruim een kwartier te spelen was de voorsprong gegroeid naar een verschil van 7 punten op 9-16. Daarna stortte werkelijk alles in elkaar bij de ploeg van Simons en Van Essen. Simpel gezegd. Nieuwerkerk deed eigenlijk alles fout vanaf dat moment en gaf Wageningen, dat tot dan toe matig voor de dag kwam, de mogelijkheid om terug te komen in de wedstrijd. Dan zie je wat weinig vertrouwen kan doen met een ploeg…..

Punt voor punt kwam Wageningen dichterbij. Nieuwerkerk werd heel onrustig en werd ook niet geholpen door de makkelijk gegeven groene kaart aan Jop Brouwer tien minuten voor tijd.

Via 13-18 (nog 10 minuten te gaan!) kwam Wageningen in 5 minuten op gelijke hoogte. Dat mag niet gebeuren. Het gebeurde toch.

En ja. Dan is het twee minuten later ook 20-18.
Eindstand 22-20. Nieuwerkerk na wedstrijden 2 punten en geëindigd op de 4e plek. Dat betekent dat de ploeg gaat strijden om een plek in de tussenklasse. Dat wordt nog een hele opgave. Het vertrouwen is broos en deze klap zal nog even doordreunen. Maar het wordt nu echt wel tijd dat de spelers laten zien wat ze kunnen.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen Unitas. Zij strijden om de 1e plek en een plek in de playoffs na de knappe zege op HKC. Ook Wageningen en HKC strijden met elkaar om een plekje volgende week. Kan Nieuwerkerk zich oprichten?