Vooruitblik zaterdag 14 september

Nieuwerkerk selectie zaterdag actief in Capelle en Zoetermeer

In speelronde 2 kan het trouwe publiek van de CKV-selectie beide wedstrijden van onze selectie bekijken! Nieuwerkerk 2 speelt al om 12.45u in Capelle tegen KCC 3 en later op de middag speelt Nieuwerkerk 1 om 16.00u in Zoetermeer tegen De Meervogels 1. De selectie van Nieuwerkerk is het seizoen goed gestart met overwinningen op Vitesse 1 en 2. Die vierpunter van zaterdag smaakt natuurlijk naar meer. Wat kunnen we zaterdag verwachten?

12.45u KCC 3 – Nieuwerkerk 2
Een streekderby in speelronde 2. KCC 3 bestaat dit jaar uit de spelers die vorig jaar nog KCC 4 vormden. En met al hun routine en kwaliteit was dat vierde team vorig jaar eigenlijk al sterker dan KCC 3. En met KCC 3 had Nieuwerkerk 2 vorig jaar heel veel moeite. Kortom, dit wordt een zware dobber zaterdag! In KCC 3 bekende oud selectiespelers als Robin Diepenhorst, Wilrik Wassink, Jack Potter en Mark Behrens. Bij de dames allemaal oud 1e spelers, zoals Juliette Hordijk, Ruth Sprey, Demi van Oosten en Milou Wierenga. Als dit team er zin in heeft, dan maakt KCC 3 het iedere tegenstander in de Reserve Hoofdklasse lastig. Zo won KCC 3 afgelopen zaterdag met 19-22 van Kinderdijk 2.

Nieuwerkerk 2 won zelf ook de openingswedstrijd. Vitesse 2 werd met 18-10 verslagen. Een prima start voor het team van coach Mark van den Brink. Verdedigend stond het goed en in de eerste helft werd op de juiste momenten genoeg gescoord. Zo werd de wedstrijd al vroeg beslist. De wedstrijd van zaterdag vraagt weer wat anders. Maar ook dit duel zal Nieuwerkerk 2 graag willen winnen. Succes in Capelle!

16.00u De Meervogels 1 – Nieuwerkerk 1
In Zoetermeer neemt Nieuwerkerk 1 het om 16.00u op tegen De Meervogels. Ook bij De Meervogels is de afgelopen zomer veel gebeurd op het personele vlak. Van het team van vorig jaar zien we spelers als Mike en Jaimy Roos en Danny Schulting in het tweede spelen. En de plaaggeest van vorig zaalseizoen Menno Exterkate speelt inmiddels weer bij Achilles. Dat maakt dat De Meervogels bij de heren met nieuwe gezichten speelt, al spelen Thom Weidmann en Bonno Haaring natuurlijk al wat jaartjes in de selectie van de Zoetermeerse formatie. Bij de dames nog wat bekende namen zoals Renske Captijn, Sanne van Lomwel en Daphne Weidmann. Maar ook daar met Milou Scheuer en Sjors Maes vers bloed in de ploeg. Coach Andre Verbaas zit inmiddels bij DVS’69 en dus staat bij De Meervogels Henk v.d. Nol langs de lijn. Hij zag zijn ploeg zaterdag een ongelukkige eerste helft spelen bij Kinderdijk (14-7 achter met rust). Maar wat een veerkracht en vechtlust toonde De Meervogels in de tweede helft. Het resulteerde in de gelijkmaker van Julien Gfeller vlak voor tijd: 17-17.

Nieuwerkerk begon de competitie zelf wel met een overwinning. Na een 11-4 ruststand werd Vitesse met 20-14 verslagen. Een goede start. Twintig goals is goed op het veld, al hadden het er best meer kunnen zijn. De ploeg van Reym en Verbeek wil deze goede start natuurlijk graag een goed vervolg geven in Zoetermeer. Door de uitstekende tweede helft van De Meervogels afgelopen zaterdag, zal die ploeg gelukkig niet onderschat worden. Want dat zou een dure fout kunnen zijn. Succes in Zoetermeer!

We hopen zowel in Capelle als in Zoetermeer op jullie blauw/zwarte steun! Tot zaterdag